Historie naszych klientów

Katarzyna Dujanowicz

Katarzyna Dujanowicz

Coach CoachWise, PCC ICF, Trener biznesu, Konsultant, Superwizor Izby Coachingu

Cześć 🙂 Nazywam się Kasia Dujanowicz i jestem trenerem biznesu, coachem, konsultantem.
Moją pracą i pasją są procesy rozwojowe dedykowane głównie kadrze zarządzającej – lubię zarówno ich projektowanie, jak i samą realizację i bezpośredni kontakt z uczestnikami.

Jakiś czas temu szukałam inspiracji projektując proces rozwojowy dla liderów i natknęłam się na GraSzkoleniowa.pl Od tego czasu gry są dla mnie stałym wsparciem przy pracy szkoleniowej. Cenię sobie ich atrakcyjną formę, płynne wprowadzanie do tematów szkoleń i – przede wszystkim – ich moc w uświadamianiu sobie przez uczestników, co tak naprawdę jest ważne w ich aspekcie pracy.

Wszystkie gry, które miałam okazję stosować wprowadzają szczególną wartość. Uświadamiają bowiem uczestnikom szkoleń kwestie, które są ważne z perspektywy problemu nad jakim mamy pracować. Często poprzez zabawę dostrzegamy, co robimy nie tak, jak reagujemy, jak standardowo się zachowujemy.

Uczestnicy moich szkoleń, którzy korzystają z gier to zarówno liderzy, menedżerowie, jak pracownicy różnych innych szczebli branż logistycznych, finansowych, produkcyjnych.
Za każdym razem chętnie uczestniczą w grach, mocno się w nie angażują i niejednokrotnie doświadczają mocnych emocji. Myślę przy tym, że kluczowy jest moment wprowadzenia do gry, zadbania o bezpieczeństwo osób na sali szkoleniowej, ale też jej omówienie. Pozostawienie uczestników bez „ opieki” może być różnie odebrane i interpretowane.

Polecam gry z GraSzkoleniowa.pl dlatego, że są bardzo dobrze zaprojektowane, opisane i metodologicznie przygotowane. Poza tym, olbrzymią wartością jest wsparcie chłopaków na każdym etapie pracy z grą. Żadne z moich pytań nie zostało bez odpowiedzi.
Pełen profesjonalizm i zaangażowanie, co zdecydowanie doceniają uczestnicy moich szkoleń 🙂

Justyna Krzykała

Justyna Krzykała

Psycholog, trener wewnętrzny

Miałam okazję uczestniczyć i stosować w praktyce takie gry jak „Mądrość słów”, „30 dni”, „Nowy Świat”, „Biznes na czas” oraz „Być albo nie być – auta”. Każda z nich jest doskonałym uzupełnieniem prowadzonych przez ze mnie warsztatów szkoleniowych dla menedżerów i handlowców. Wykorzystuję je jako wprowadzenie do tematu, rozwinięcie szkolenia lub uzupełnienie modułu. Dają mi możliwość elastycznego dopasowania przebiegu rozgrywki do potrzeb uczestników. Każde z narzędzi poprowadzone zgodnie z proponowanym schematem daje gwarancję pojawienia się ciekawych wniosków. Uczestnicy wchodzą w opisane role, pojawia się cały wachlarz emocji w relacjach z pozostałymi graczami.

Na tle innych gier szkoleniowych, które miałam okazję testować i wykorzystywać w szkoleniach są to narzędzia opracowane w niebanalny sposób, wnikliwie przemyślane, dające pole do doświadczeń i kreatywnego wyciągania wniosków. Niezwykle trafne i proste do poprowadzenia, opracowane z ogromną uwagą na szczegóły. Są jednocześnie w przyjazny sposób oszczędne w formie i opisie, co pozwala skupić się na zadaniu, uniknąć zbędnego rozproszenia uwagi trenera i uczestników.

Z ciekawością i zainteresowaniem śledzę rozwój firmy GrowinGame Sp. z o.o. od samego jej początku powstania. Krzysztof i Wiktor są otwarci na uwagi, wnioski, z ciekawością i pozytywnym nastawieniem szukają ze mną rozwiązań w zakresie interesujących mnie zagadnień.

Katarzyna Książkiewicz

Katarzyna Książkiewicz

Trener biznesu, Life i Business Coach

Jakiś czas temu prowadząc długi projekt szkoleniowy dla jednej z dużych wrocławskich firm, pomyślałam sobie, że szkolenie tego samego zespołu nie może tylko opierać się o „zwykłe” ćwiczenia i case study. Muszę na tyle urozmaicić warsztaty, aby każda grupa była „zapalona” do szkolenia i aby to ona wzięła na siebie odpowiedzialność za przyswojenie wiedzy oraz jej wdrożenie. Podczas poszukiwań w Internecie, natknęłam się na stronę www.graszkoleniowa.pl Trochę sceptyczna zakupiłam najpierw jedną, potem drugą, a następnie już będąc zadowolonym klientem, bardzo świadomie kupowałam kolejną i kolejną grę, które całkowicie spełniły wszystkie moje oczekiwania od tego typu narzędzia szkoleniowego.

Ponieważ tematyka szkoleń, które prowadziłam dotyczyła obsługi klienta, sprzedaży, zarządzania i budowania zgranych zespołów, to miałam w czym wybierać spośród gier zawartych w ofercie prezentowanej na stronie. Szybko okazało się, że gry mogę stosować wielokrotnie w różnych zespołach i w różnych firmach, a dodatkowo mogę wykorzystywać je w szkoleniach z komunikacji i asertywności. Te gry prócz tego, że są świetnym punktem wyjściowym lub podsumowywaniem omawianego tematu – w zależności od scenariusza szkolenia, to pobudzają uczestników do podejmowania działania i wypracowywania nowych reguł, które chętniej potem wdrażane są w praktyce.

Dodatkowo każda z tych gier jest dla mnie, jako trenera i coacha, inspiracją do tworzenia nowych programów szkoleniowych, co powoduje, że ja sama nie wpadam w rutynę, a każde szkolenie czy warsztat są dla mnie interesujące i ciekawe. Ta sama gra prowadzona w różnorodnych zespołach jest czasami zupełnie inna. Czasami wnioski są podobne, ale czasami bywają zaskakująco inne, co dla mnie jest wartością nadrzędną, bo pozwala mi pogłębiać w ten sposób wiedzę na dany temat, a to z kolei daje mi szerszą perspektywę na daną kwestię.

Która gra jest moją ulubioną? Nie potrafię wskazać jednej czy kilku. Każda jest wartościowa i każda potrafi doprowadzić do super wniosków. Najczęściej stosuję: „Drogę pytań”, „Być albo nie być”, „Targowisko”, „Skandal”, „Laboratorium konfliktu”, „Przesłanie”, „Film”, „Obcy” i „Wybory”. Te trzy pierwsze gry – „Droga pytań”, „Być albo nie być” i „Targowisko”, pokazują świetnie na czym polega doskonała sprzedaż, a dodatkowo uczestnicy, którzy odpowiadają w firmach za sprzedaż i wysokie wyniki, testują na sobie, że wiedza prezentowana na szkoleniu nie jest jedynie teorią oraz w jaki sposób może przełożyć się na praktykę w ich otoczeniu biznesowym.

„Wybory”, „Film”, „Przesłanie” i „Nowy świat”, sprawdzają się w tworzeniu zgranych zespołów. Doskonale pokazują co jest najważniejsze w tym, by ludzie, którzy mają współpracować byli zgranym zespołem, a nie grupą przypadkowych ludzi, którzy są zmuszeni do wykonywania zleconych zadań, no i jak to się ma w efekcie końcowym do osiągania wspólnych celów. Te gry budzą dużo emocji, a jednocześnie dają też niesamowite wnioski oraz porcję pozytywnej energii. Mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że między innymi to te gry pomogły mi w stworzeniu programu, który w efekcie końcowym doprowadził do zbudowania z tych samych ludzi bardzo zgranego zespołu, który zastałam skonfliktowany i który miał się rozpaść. Między innymi to te gry pozwoliły mi uruchomić ich myślenie i chęć do zmiany. Zastosowałam je na różnym etapie współpracy z tymi pracownikami i wzmacniałam swoje działanie, wykorzystując następnie grę: „Skandal” i „Laboratorium konfliktu”.

W sumie mogę ocenić z perspektywy czasu, że pozwoliło mi to uzyskać naprawdę dobre efekty. Z zespołu, w którym rotacja była na poziomie prawie 50% w ciągu każdego roku, udało się stworzyć stały, zaangażowany, dobrze wyszkolony zespół specjalistów, w którym rotacja w chwili obecnej jest na poziomie około 10% w skali roku i w którym każdy odpowiadając za swój cel, dąży do realizacji celów zespołowych, a menedżer i pracownicy są w bardzo dobrych, otwartych na siebie relacjach.

Maciej Westerowski

Maciej Westerowski

Trener, coach, doradca zawodowy, wykładowca akademicki, certyfikowany konsultant Maxie DISC. Współwłaściciel Centrum Edukacji Strefa Dobry Start w Katowicach.

O GraSzkoleniowa.pl dowiedziałem się podczas rozmów z innymi trenerami.
Jak dla mnie największą zaletą jest niska cena zakupu gier, natychmiastowa dostępność i łatwy kontakt z twórcami gier. Nie muszę długo zastanawiać się nad decyzją dotyczącą zakupu, gdyż ceny są przystępne. Po zakupie testuję gry w czasie zamkniętych szkoleń dla trenerów, z którymi współpracuję na co dzień i podejmuję decyzję, w których z moich warsztatów mogę daną grę wykorzystać. Kolejną zaletą jest możliwość konsultacji wykorzystania gier i rozgrywki z jej twórcami. W czasie rozmowy wymieniamy się doświadczeniami i otrzymuję dodatkowe wskazówki na co jeszcze mogę zwrócić uwagę w czasie rozgrywki i omówienia.

Jako jedną z pierwszych nabyłem grę szkoleniową „Film”. Wykorzystuję ją podczas szkoleń między innymi z: komunikacji interpersonalnej, budowy i efektywnej pracy zespołu, stylów zachowań DISC jak również motywacyjnych i integracyjnych. W czasie warsztatów z komunikacji gra świetnie obrazuje różnice w stylach porozumiewania się pomiędzy uczestnikami. Zwraca uwagę na aspekty komunikacji związane z różnicami w ich osobowości, sposobie przekazywania informacji, różnice w mowie ciała i tonie głosu poszczególnych uczestników, itp.

Gra „Film” jest dla mnie również doskonałym uzupełnieniem szkoleń z budowy zespołów, gdyż pokazuje jak pracujemy i jak komunikujemy się w grupie. Obrazuje także charakterystyczne zachowania poszczególnych osób w dążeniu do realizacji celu oraz specyfikę ich pracy pod nieobecność lidera, który dał zadanie do wykonania i nie koordynuje dalej prac zespołu. Gra jest przydatna także do zobrazowania zagadnień związanych z motywacją pracowników podczas działania, jak również świetnie sprawdza się w szkoleniach integracyjnych dla zespołów liczących do 20 osób.

Rozgrywka – moje spostrzeżenia

Zasady gry są łatwe do wytłumaczenia uczestnikom. Można ją rozegrać zarówno w zamkniętych pomieszczeniach jak i w plenerze. Do poprowadzenia potrzebny jest tylko flipchart, flamastry i 10 kartek A4 z zasadami i zadaniami. Oczywiście kreatywny trener może zadbać o dodatkowe rekwizyty związane np. z produkcją filmową. Scenariusz gry można zmodyfikować poprzez dodanie dodatkowych wskazówek uwzględniających specyfikę branży uczestników szkolenia.

Czas gry to minimum 2 godziny wraz z omówieniem. Sama rozgrywka toczy się bardzo dynamicznie. Osobiście najczęściej sięgam po nią po lunchu, kiedy efektywność uczestników szkolenia zazwyczaj jest najniższa – dzięki zaangażowaniu uczestników w grę czas ten okazuje się niezwykle efektywny :). Z mojego doświadczenia wiem, że gra najlepiej sprawdza się przy pracy z co najmniej 12 osobami, kiedy w każdej grupie jest po 3 uczestników. Należy również zwrócić uwagę na sposób podziału uczestników na grupy. Gra wykorzystuje tu pewien mechanizm, niemniej bywa, że w zespołach, w których uczestnicy się znają, mogą się dobierać niezgodnie z zasadami. Receptą na to jest np. wcześniejsze wypełnienie ankiety DISC – dzięki wynikom jestem w stanie dokonać korekt w zespołach.

Ponieważ każdy ma wpływ na przebieg gry i poszczególne zespoły mają konkretne zadania, uczestnicy chętnie angażują się w rozgrywkę.

Agnieszka Śmiejka

Agnieszka Śmiejka

Konsultant i Trener sprzedaży

W trakcie szkoleń dla handlowców często korzystamy z gier przygotowanych przez GrowinGame Sp. z o.o.. Jedną z naszych ulubionych jest gra OBCY, która doskonale sprawdza się w szkoleniach z obsługi klienta. Lubimy tę grę, ponieważ jest prosta (wprowadzenie do niej nie zajmuje zbyt wiele czasu) oraz dynamiczna. Pozwala ona uczestnikom na dużo swobody i daje możliwości improwizacji.

Założenia gry są dość proste – dzielimy uczestników na klientów i sprzedawców, ale cel gry jest już dość nietypowy: zadaniem sprzedawców jest… nie dopuścić do transakcji handlowej. I tutaj zaczynają dziać się wyjątkowe rzeczy, bo okazuje się, że świadome zniechęcanie do zakupu wcale nie jest takie proste tym bardziej, że klienci nie odpuszczają i domagają się możliwości zrobienia zakupów.

Gra pozwala w ciekawy sposób wprowadzić w temat z komunikacji interpersonalnej lub obsługi klienta. Uczestnicy szybko zdobywają wspólne doświadczenie i dzięki temu łatwiej im omówić spostrzeżenia i wypracować właściwe wnioski.

Gra wywołuje wiele emocji. W trakcie jednej z rozgrywek uczestniczka, która grała rolę klientki, tak bardzo poirytowała się zachowaniem drugiego gracza, że doszło do nieudawanej ostrej wymiany zdań, co później trener wykorzystał do rozmowy o emocjach i technikach radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Paweł Wasiewicz

Paweł Wasiewicz

Trener, Doradca w FRIENDS SP. Z O.O.

Jestem właścicielem Spółki konsultingowo – doradczej. Zajmujemy się zarządzaniem zmianą w organizacjach, doradztwem oraz szkoleniami.

Grę SKANDAL zastosowałem na jednym z warsztatów dedykowanych liderom Akademii Rozwoju Osobistego Columbus. Rozgrywce towarzyszyła ciągła presja czasu – uczestnicy musieli bardzo szybko reagować i zbierać informacje, podzielili się również na zespoły analityczne, by skuteczniej przetwarzać dane.

Pojawiło się sporo emocji – słychać było jak niektórzy uczestnicy żywiołowo reagowali na powierzone zadania. Było nerwowo, kreatywnie, a czas płynął nieubłaganie.

Dzięki grze uczestnicy zauważyli jak lepiej pracować nad wyznaczaniem zadań dla poszczególnych osób, w jaki sposób skuteczniej realizować wyznaczone cele i jak sprawniej komunikować się między sobą.

Moim zdaniem SKANDAL daje możliwość sprawdzenia siebie w nowych okolicznościach, zwłaszcza wśród nowopoznanych osób. To świetna okazja, by zaobserwować jak inni reagują na stres, przetwarzają informacje, kto przejmuje rolę lidera grupy, a kto z boku analizuje i dostarcza danych.

Gra daje również możliwość sprawdzenia swoich kompetencji i ich rozwijania. Sam wykład, warsztat, przekazanie wiedzy nie dałyby takiego efektu jak gra.

Dodatkową korzyścią było to, że rozgrywka zadziałała jak ice breaker – zintegrowała grupę i pomogła zbudować sprzyjający klimat pod dalszą pracę.

Wsparcie GraSzkoleniowa.pl jest w pełni profesjonalnie – odpowiedź na zadane pytania otrzymałem niemal natychmiastowo. Dostałem również kilka propozycji innych gier na moje zapytanie dotyczące określonych kompetencji, preferencji, co do stopnia trudności i grupy wiekowej.

Robert Buszta

Robert Buszta

Trener, coach, mentor.
Prezes Zarządu Fundacji IMPULS dla Biznesu i Nauki

Blisko 30 lat zajmuję się metodami, metodyką i metodologią uczenia i rozwijania kompetencji ludzi w różnym wieku. W zależności od celu jaki mam osiągnąć, dobieram odpowiednią metodykę i metody. Korzystam z doświadczeń nauki (metodologia) dotyczących zastosowania w praktyce gier i symulacji.

Od kilku lat stosuję gry opracowane przez Graszkoleniowa.pl. Cenię je za łatwość wdrożenia i stosowania w różnych zespołach, aktualizację, rozsądną politykę cenową oraz za szybkie wsparcie konsultantów firmy w razie konieczności.

anonymous

To jest miejsce na Twoją historię!

Napisz w jaki sposób korzystasz z naszych gier szkoleniowych. Jakie korzyści wnoszą do Twojej pracy oraz życia zawodowego uczestników Twoich warsztatów?

A może wśród naszych gier jest taka, która szczególnie przypadła Ci do gustu?

Podziel się z nami swoją historią!