Skandal
199,00 zł – 2.490,00 zł z VAT
„Skandal” to gra symulacyjna, która od samego początku angażuje emocje graczy i do końca trzyma w napięciu. Odpowiedzialne zadanie i presja czasu na pewno dostarczą wielu wrażeń.
Wybierz interesującą Cię wersję, aby poznać cenę i dodać do koszyka
- Wysyłka w 24h
- 90-dniowa gwarancja satysfakcji! Więcej o gwarancji

Wykorzystasz tę grę, aby:
- Organizować pracę,
- Współpracować,
- Przydzielać role zespołowe,
- Podejmować decyzję.
Dodatkowy cel:
- Doświadczać pracy w grupie pod presją czasu.
Na czym polega ta gra?
Uczestnicy gry wcielają się w rolę menadżerów banku. Dowiadują się o zniknięciu z jednego z kont dużej kwoty pieniędzy. Teraz od sprawności ich działania zależeć będzie reputacja banku. Rozpoczyna się wyścig z czasem.
Praca grupy w takich warunkach pozwoli na szerokie spojrzenie na rozgrywkę i wypracowanie wniosków w wielu obszarach – praca pod presją czasu, organizacja pracy, współpraca w zespole, role zespołowe, podejmowanie decyzji.
Ta wybuchowa mieszanka dynamiki gry, burzy mózgów i współdziałania czyni rozgrywkę niepowtarzalną.
Język gry
PL, EN
Ilość uczestników
5-15 osób , optymalnie 6-12
Czas gry
1,5-2 h
Sprawdź i zobacz fragment gry
Zawierają m.in.: części instrukcji prowadzenia gry oraz wydruków dla uczestników, przykładowe wypowiedzi i wnioski uczestników, model kompetencji, na którym bazuje gra, i więcej …
Co otrzymasz po zakupie gry?
- Grę i instrukcję jej prowadzenia w formie pliku PDF.
- Licencję Osobistą – umożliwia Ci wykorzystywanie tej gry symulacyjnej na Twoich szkoleniach i warsztatach. Zobacz fragmenty gry i zapoznaj się z treścią licencji. Napisz do nas jeśli interesuje Cię zakup gry na licencji dla całej firmy
- 90 dniową gwarancję satysfakcji! Więcej o gwarancji

Zobacz, co inni użytkownicy mówią o tej grze
19 opinii dla Skandal
Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.
Wiesława Zwierzchowska (zweryfikowany) –
Po zapoznaniu się z grą wiem, że skorzystam z niej na najbliższym szkoleniu. Widzę potencjał nie tylko w odniesieniu do pracy zespołowej, ale i kompetencji indywidualnych członków zespołu, a tego właśnie szukałam. ciekawa fabuła, crimen story lubi większość ludzi 😉
mjbaginski (zweryfikowany) –
Czemu ja tak późno sięgnąłem po to fantastyczne narzędzie? Dziękuję serdecznie Wiktorowi za pomoc w doborze, rady jak wykorzystać w pracy, zainteresowanie po wszystkim. Gra zmieniała zupełnie warsztat czyniąc go pełnym pasji, także dla prowadzącego. Wyzwaniem było nie dać ponieść się emocjom wraz z jej uczestnikami. Pytanie na jego zakończenie brzmiało “czy na kolejnym też zagramy w taką grę”. Gra zrealizowała wszystkie zakładane cele, do których została zaprojektowana. Wiktor – dziękuję za Twoje wsparcie – świetna robota!
Daniel Smoliński (zweryfikowany) –
Ostatnio testowałem tą grę wśród prawników. Dobrze, że gra ma kilka opcji ponieważ gdyby nie to – prawnicy od razu doszliby do rozwiązania – bez przeprowadzenia właściwej gry 🙂 komunikacja lub jej brak, zatrzymanie się tylko na pewnych danych, nie skupiając się na pozostałych może nie doprowadzić do rozstrzygnięcia:) ale to cenne wnioski, które można wykorzystać po całej grze
Paula Łuszczek (zweryfikowany) –
Świetnie angażuje uczestników. Nie do końca zrozumiałe zakończenie gry, ale nie przeszkodziło to w osiągnięciu efektu – zobaczenie ról jakie przyjmują poszczególni gracze. Dobre narzędzie do integracji zespołu.
Wiktor Wołoszko –
Dziękuję za opinie i cieszę się, że gra wniosła wartość do Waszego warsztatu. Proszę ewentualnie napisać skąd to niezrozumienie zakończenia gry, bo w instrukcji jest wskazane “co i jak” 🙂
Joanna Opara (zweryfikowany) –
Świetna! Miałam możliwość wykorzystania w grupie mega inteligentnych uczestników i bardzo doceniłam możliwość „manewrowania” zakończeniami – inaczej musiałabym skończyć po 15 minutach:) Gra bardzo angażuje i wciąga, zarówno emocjonalnie, jak i umysłowo. Po wyznaczonym czasie zespół nie chciał skończyć, a dyskusje przeniosły się nawet na wieczorne „posiedzenia”;) Gra stanowi rownież świetny wstęp do Coachingu zespołowego opartego np. na modelu Patricka Lencioniego – pozwala w „skondensowany” sposób zauważyć dysfunkcje. Sięgnę do niej nie raz jeszcze:)
Justyna Kasjaniuk (zweryfikowany) –
Świetna, dynamiczna, emocjonująca i wciągająca. Pozwala na bardzo dobitne sprawdzenie tego co sprawdza się a co nie w zachowaniach graczy.
Jacek Lisicki (zweryfikowany) –
Ciekawa gra, która często demaskuje deklaratywność wiedzy i umiejętności uczestników. Narastające napięcie podczas gry dość szybko zrzuca maski zawodowe ukazując deficyty w obszarach począwszy od współpracy zespołowej w presji czasu, a na elementach komunikacji interpersonalnej kończąc. Absolutnie polecam.
Anna Pluta (zweryfikowany) –
Ciekawa gra ukazująca jej uczestnikom problemy pojawiające się podczas realizacji zadań pod presją czasu. Wciąga i angażuje grupę oraz pozwala na samodzielne wyciąganie wniosków. Polecam.
Agieszka Olszewska-Benewiat (zweryfikowany) –
bardzo ciekawa i złożona gra, mocno angażująca uczestników.
wymaga moderacji w trakcie grania, ale to dodatkowo angażuje grupę.
świetna do obserwowania ról grupowych, ale i pracy pod presją czasu, delegowaniem zadań i zarządzaniem pracą zespołu. Pokazuje system zarządzania zespołem i reagowanie na sytuacje trudne w zespole.
stosowałam kilkakrotnie – polecam zalaminowaćstałe elementy.
Jarosław Wołyński (zweryfikowany) –
Wykorzystałem tą grę już kilkanaście razy i… co ciekawe, wnioski i refleksje uczestników bywają zaskakująco różne:)
Natomiast pojawiające się emocje są podobne.
Polecam jako emocjonalny drenaż mózgów zakończony efektem: A cha! .
Grzegorz Gustaw (zweryfikowany) –
Grę dotychczas wykorzystałem dwukrotnie – podczas pracy z menedżerami w ramach warsztatu, którego element stanowiła diagnoza barier efektywnej współpracy oraz przyjmowane role zespołowe, a także podczas warsztatu z zakresu podejmowania decyzji, prowadzonego dla specjalistów zatrudnionych w korporacji. W jednym z przypadków, uczestnikom udało się rozwiązać zagadkę, w drugim nie. W obu jednak produkt sprawdził się doskonale, dostarczając emocjonującej rozgrywki i bogatego materiału do omówienia i wyciągnięcia wniosków, które można było przełożyć na codzienną pracę. Dodatkowym atutem z punktu widzenia trenera jest fakt, iż ta gra jest bardzo prosta w przygotowaniu i prowadzeniu. Polecam.
Anna Balion (zweryfikowany) –
Gra SKANDAL to kolejny zakupiony tu produkt, który oceniam pozytywnie. Grę wykorzystałam podczas szkoleń dwukrotnie, i za każdym razem wiernie oddała to, co we współpracy najważniejsze. Po pierwsze ujawniała role w zespole oraz przyjmowane postawy w obliczu “z pozoru” trudnego zadania, po drugie pokazała efektywne i nieefektywne aspekty współpracy i organizacji pracy, po trzecie dała przestrzeń do rozmowy na temat optymalnego wykorzystania potencjału ludzi, zasobów i czasu. Ponadto grę można wykorzystać także w trakcie warsztatów poświęconych tematyce zmiany, jak i pracy z motywacją w sytuacjach trudnych. Umożliwia to jeden z elementów wkomponowanych w grę, którym jest kilka rozwiązań. Trener może zdecydować, które rozwiązanie będzie poprawne, wpływając na przebieg gry, tym samym dając uczestnikom możliwość sprawdzenia jak poradzą sobie z własną motywacją, determinacją, kiedy rozwiązanie, do którego doszli nie jest tym właściwym. W takich sytuacjach ujawnia się siła lidera i siła jego nastawienia do dalszej pracy i motywacji zespołu.
Maciej Fijałkowski (zweryfikowany) –
Bardzo ciekawa propozycja, dla osób, które chcą urozmaicić prowadzone zajęcia. Zabawa angażuje uczestników a presja czasu dodatkowo dodaje pikanterii do zabawy. Polecam.
Dariusz Olszewski (zweryfikowany) –
Gra przeprowadzona w zespole inżynierów sprzedaży udowodniła, że jeszcze żaden inżynier “nie wymyślił grabi które grabią od siebie” :}:}:}
Gra angażuje emocjonalnie i pozwala doświadczyć uczestnikom sensu współpracy. Doświadczenie to, może stanowić fundament do opracowania zasad współpracy w zespole – nawet takim, który jest sumą indywidualistów.
Polecam
Violetta Dolińska (zweryfikowany) –
Bardzo dobre narzędzie, które pozwala rozpoznać predyspozycje i naturalne kompetencje oraz współzależności czy chęć lub niechęć do współpracy.
Katarzyna Książkiewicz (zweryfikowany) –
Gra bardzo interesująca. Wykorzystałam ją na szkoleniu z budowania efektywnego zespołu, w którym często podczas realizacji strategicznych, zarówno dla działu, jak i całej firmy zadań, panował chaos, przerzucanie odpowiedzialności i brak jasno sprecyzowanych zadań, a także nie było wyznaczonych odpowiedzialnych za te zadania osób lub były wyznaczone w nie do końca jasny sposób. Jeśli już wykorzystuję gry symulacyjne, to dla mnie najbardziej istotne jest to, by uczestnicy samodzielnie wyciągnęli wnioski, odnieśli to do swoich dotychczasowych działań i wypracowali nowe, atrakcyjniejsze z punktu widzenia celu końcowego, normy czy też zasady postępowania. Ta gra w pełni pozwoliła mi to osiągnąć – za co jestem wdzięczna autorowi.
Anna Olszowy (zweryfikowany) –
Świetna gra, mocno angażująca uczestników. Można ją wykorzystać na różne sposoby do różnych tematów- od komunikacji, poprzez zarządzanie, budowanie zespołu a także radzenie sobie ze stresem i praca pod presją czasu. Polecam na 100%
Andrzej Zdanowski (zweryfikowany) –
To moja kolejna gra która zakupiłem i stosuję. Rzeczywiście jest tak jak w opisie : gra wciąga i mocno angażuje uczestników. Wykorzystywać ją można do pracy pod presją czasu, organizacji pracy, ustalania zasad współpracy w zespole. Czynnik rywalizacyjny który pojawia się podczas gry powoduje że gracze wciągają się emocjonalnie. Wykorzystywałem ją podczas warsztatów głównie z komunikacji i współpracy w zespole. Śmiało polecam.
Ewa Sakwa (zweryfikowany) –
Skandal to to była pierwsza gra, którą przeprowadzałam i zdecydowałam, że spróbuję kolejnych. Na bazie tej gry można ustalić jakie umiejętności można doskonalić w zespole. Przeprowadzam gry w zespołach, które dość długo ze sobą współpracują. Czasami wychodzi, że ta współpraca jest pozorna i w czasie gry, w której zawsze pewną rolę odgrywają emocje pojawia się rywalizacja, chęć dominacji. Na bazie gry można ustalić “reguły” współpracy jeśli coś w zespole szwankuje. Szefowie zespołów chętnie zaprosili mnie do zrealizowania kolejnych warsztatów z inną grą. Właśnie te zapotrzebowania realizuję. Każdą grę traktuję jako warsztatowe podejście do doskonalenia kompetencji i według mnie to działa.