Zadbaj o emocje po rozgrywce

Gra szkoleniowa Gra Wywiadów - przywództwo, organizacja pracy, delegowanie - GraSzkoleniowa.pl

Jeśli prowadzisz gry to wiesz już, że niektóre wyzwalają w uczestnikach wiele emocji. Stąd, aby móc przejść do fazy omawiania doświadczeń i wyciągania wniosków służących rozwojowi kompetencji, warto najpierw umożliwić im “wyjście z gry”.

Poniżej 3 sposoby na zrobienie tego:

  1. Wyraźnie wskaż koniec rozgrywki, wykorzystując np. ton głosu i mowę ciała.
  2. Ogłoś wyniki. Brawa dla zwycięzców i podziękowania dla pozostałych uczestników są zawsze mile widziane. Stanowią również symboliczne podkreślenie przejścia do kolejnego etapu gry szkoleniowej.
  3. Zadaj pytanie otwarte, np.: Jakie są Wasze wrażenia po rozgrywce? Kieruj pytania bezpośrednio do osób, które szczególnie zaangażowały się w rozgrywkę. Zaproś do wyrażenia opinii także osoby, które nie zabrały głosu – zdarza się, że niektórzy pomimo silnych przeżyć nie ujawniają ich.

Moderuj dyskusję. Gdy już opadną emocje i zobaczysz, że pojawiają się wnioski, to znak, aby przejść do omawiania doświadczeń uczestników.

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Może zainteresuje Cię również

Artura Scisłowskiego poznałem jakieś 7 lat temu, na zloTTTcie trenerskim. Pamiętam jak z zaaferowaniem szukał spokojnego kąta, by zrobić na koszulce prasowankę ze swoim logo Team Work Card Games Odebrałem go wtedy jako osobę bardzo...
Wyobraź sobie sytuację – masz świetną grę szkoleniową. Wiesz, że dzięki niej uczestnicy doświadczą czegoś ważnego, nowego, zobaczą coś z innej perspektywy… W oparciu o to doświadczenie chcesz z nimi wypracować wartościowe wnioski rozwojowe. Jest...
Szkolić pracowników nt.mobbingu, to spore wyzwanie. Można puścić slajdy i omawiać sądoweorzecznictwa… Ale czy to może uruchomić trwałą zmianę?  Szkolić pracowników nt. mobbingu, to spore wyzwanie. Można puścić slajdy i omawiać sądowe orzecznictwa… Ale czy...
Scroll to Top