Oceniony 3.00 na 5 na podstawie 1 oceny klienta
(1 opinia klienta)

Zabójcy Zmiany

259,00 568,00  z VAT

Zabójcy Zmiany to metaforyczna, kooperacyjna, detektywistyczna, karciana gra szkoleniowa z zakresu zarządzania zmianą organizacyjną, której głównym celem jest poznanie przyczyn niepowodzeń wdrażania zmian w organizacji. Przy zakupie otrzymujesz bezterminową licencję na użytkowanie tej gry przez pojedynczego trenera (licencja indywidulana), jak i całą organizację (licencja firmowa).

Wybierz interesującą Cię wersję, aby poznać cenę i dodać do koszyka

Wykorzystasz tę grę, aby:

  • Przeprowadzić efektywniejsze szkolenia z zakresu zarządzania zmianą organizacyjną czy zarządzania projektami, jako wstęp lub osobny moduł szkoleniowy.
  • Wzbogacić swoją skrzynkę konsultanta w narzędzie przydatne podczas diagnozy organizacji, budowania wizji zmiany czy identyfikacji potencjalnych ryzyk.
  • Wesprzeć wdrażanie zmian w swojej organizacji wykorzystując grę, jako kanał komunikacyjny np. pomiędzy menedżerami, a pracownikami lub jako część analizy pre-mortem bądź post-mortem.
  • Uatrakcyjnić integrację pracowników podczas luźniejszych, firmowych spotkań.

Na czym polega ta gra?

Gra szkoleniowa Zabójcy zmiany to narzędzie edukacyjne oparte na metaforze. Oznacza to, że siłą gry nie jest sama rozgrywka (jak w przypadku symulacji), a jej omówienie. Jest to połączenie dwóch modeli służących do analizy zdarzeń. Rozgrywka jest przykładem analizy post-mortem, w której zadaniem jest prześledzenie tego, co nie wyszło we wdrożeniu i znalezieniu przyczyny. Z kolei omówienie opiera się analizie pre-mortem, czyli wyobrażeniu sobie tego, co mogłoby nie wyjść w przypadku przyszłych zmian, już nie w świecie gry, a w rzeczywistości. Dzięki temu grę można wykorzystywać na wiele różnych sposobów i w różnych celach.

Każda pojedyncza rozgrywka składa się z maksymalnie dwunastu rund a przebieg każdej z nich jest taki sam. Ma to ułatwić graczom poznanie zasad i pozwolić im skupić się na szukaniu zabójcy lub zabójców (może to być kilka osób) z grona dwunastu podejrzanych. Gra ma charakter kooperacyjny, co oznacza, że gracze grają w jednym zespole (tworzą jeden umysł detektywa) przeciwko mechanice gry, a nie przeciwko sobie. Wprowadzenie ewentualnej rywalizacji pomiędzy różnymi zespołami (grającymi równolegle przy użyciu dodatkowych egzemplarzy gry) jest możliwe i pozostaje w gestii osoby prowadzącej.

Dzięki zastosowaniu kombinatoryki w procesie projektowania gry istnieje możliwość przeprowadzenia dwudziestu czterech niepowtarzalnych rozgrywek (tyle razy można zagrać a wynik się nie powtórzy).

Gracze wcielą się w rolę prywatnego detektywa, który dostał najważniejsze zlecenie w swojej karierze. Ma znaleźć zabójców młodej dziewczyny o imieniu Zmiana. Zginęła ona w jednej z dużych organizacji działających na terenie miasta. Choć policja wytypowała już podejrzanych, gracze jedynie na podstawie poszlak, swojego doświadczenia i intuicji muszą wskazać winnego.

Gra w swojej narracji nawiązuje do klimatu z najlepszych powieści i filmów w stylu NOIR, takich jak Sokół Maltański czy Chinatown.

Dla kogo jest?

Gry mogą być wykorzystywane przez:

  • Trenerów i konsultantów zarządzania zmianą
  • Trenerów wewnętrznych w organizacjach
  • Project Managerów
  • Zespołów projektowych odpowiedzialnych za wdrażanie zmian

Język gry

PL, EN (na zamówienie)

Ilość uczestników

Od 2 do 5, optymalnie: 3-4

Czas gry

1,5 - 2 h

Gra jest sprzedawana z jednym typem licencji – do zastosowania indywidualnie i na potrzeby organizacji

Przy zakupie otrzymujesz bezterminową licencję na użytkowanie tej gry.

Co otrzymasz po zakupie gry?

Jedno pudełko zawiera:

  • Karty kontekstów – 4 szt.
  • Karty podejrzanych – 12 szt.
  • Karty poszlak – 18 szt.
  • Karty akcji – 36 szt.
  • Totem – 1 szt.
  • Książeczkę z odpowiedziami do poszlak – 1 szt.
  • Instrukcję dla trenera – 1 szt.

Potrzebujesz więcej informacji?

Obejrzyj film na naszym kanale na YouTube.

Zobacz, co inni użytkownicy mówią o tej grze

1 opinia dla Zabójcy Zmiany

  1. Oceniono 3 na 5

    Marcin Fidziński (zweryfikowany)

    Właśnie rozegrałem kilka próbnych scenariuszy przed szkoleniem i BARDZO DOBRZE, bo gra jest fajna jednocześnie ma sporo mankamentów.
    1. Karty są bardzo kiepskiej jakości – wg mnie nie przeżyją więcej niż 2-3 grupy (ludzie zawsze zaginają karty itp) – tu jest to zwykły twardszy papier a nie tektura czy laminat. Dopłaciłbym do plastiku 😉
    2. NAJWAŻNIEJSZY BŁĄD – nie ma kompletnie instrukcji dla graczy. Godzinę kleiłem własną, wydrukowałem ale i tak poziom zrozumienia był średni. Przecież gracze muszą mieć jakiś onepager z info czym jest serce. trybik, jaka jest mechanika rundy czy przygotowanie przed grą. Nie można dać im instrukcji ogólnej bo są tam rozwiązania i zbyt dużo tekstu. Autorze- koniecznie wprowadź do to do jakiejś nowej wersji !
    3. Instrukcja papierowa rozni sie od instrukcji ktora autor podaje w filmiku na youtube omawiajac gre przed festiwalem. Wiem, bo robilem sobie print screeny aby nie musiec pisac instrukcji i są błędy (widać, ze gra byla testowana i zmieniana, lub jest to niespojnosc wywolana niedbaloscia). Np. z filmu wynika ze przed kazda tura gracze dostaja 3 karty akcji , a z instrukcji ze tylko jedną – co ma zastosowanie w grze.
    4. Brakuje wsadu dla trenera pod kątem omówienia – nie każdy jest ekspertem ZZ. Ja nie mam z tym problemu, ale i tak przydalo by sie to na wzor innych gier z tego portalu.

    Plus za opisanie pewnych czynnikow zmiany, kontekstow itp. Ja zrobilem sobie dodatkowy material pod katem tego jak sobie z danym czynnikiem, zabojca czy innym aspektem gry radzic w warunkach organizacyjnych. Tu mysle ze kwestia omowienia mocno zalezy od celu szkolenia i kierunku jaki nadaje trener.

    Plus za fajne obrazki i klimat.

    Idę testować w boju w przyszlym tygodniu. W kwietniu zagra w to na prawde sporo osob wiec bede mogl napisac cos wiecej

    Dzieki za ciekawy pomysl na gre i za to ze nie jest to w pelni kopia ksiazki Blancharda 😉

    • Wiktor Wołoszko

      Dziękuję za opinię. Poprosiłem autora – Marka Janigacza, aby się do nie odniósł. Marek pisze…:

      „Panie Marcinie dziękuję za pogłębioną informację zwrotną na temat mojej gry Zabójcy Zmiany. Jako autor tego typu narzędzi edukacyjnych stawiam duży nacisk na ich użyteczność w szkoleniach i warsztatach. Dlatego każda sugestia jest dla mnie wartościowa.

      Odwołując się do konkretnych wskazań w Pana opinii to dodatkowa instrukcja dla uczestników jest trafną sugestią. Wiem, że niektórzy trenerzy zapisują na flipie czy w prezentacji kluczowe zasady i przede wszystkim przebieg rozgrywki tak by każdy z uczestników mógł do tego wrócić i spojrzeć. Zresztą sam tak robię 🙂 Niemniej dodatkowe mini instrukcje dla uczestników, które będą mieli na podorędziu, są nie tylko możliwe, ale już je nawet wprowadziliśmy z Wiktorem – do zakupu fizycznego egzemplarza będą dołączane dwa pliki PDF z opisem kart i przebiegiem rozgrywki, które będzie można wydrukować i rozdać uczestnikom.

      W odniesieniu do niespójności instrukcji z filmem to proszę się kierować tym, co jest w instrukcji. Choć gra ma już 9 lat i rozwijała się w tym czasie, to jej podstawowe zasady nie zmieniły się przez te lata. W związku z tym, przygotowanie „stołu” do rozgrywki zakłada rozdanie 3 kart akcji każdemu z graczy. W każdej rundzie/turze po zrzuceniu się z jednej karty akcji przez każdego gracza, ciągną oni kolejną kartę, tak by zawsze mieć na „ręce” trzy karty akcji na początku danej rundy/tury.

      Ze wspomnianym wyżej rozwojem gry wiąże się przede wszystkim zmiana detali wizualnych (było już kilka rodzajów pudełek) czy rewersów kart.
      Mała ciekawostka – przez pierwszy rok wszystkie karty produkowałem samodzielnie i własnoręcznie wycinałem i nawet zaokrąglałem rogi 🙂 Było to czasochłonne, ale jednocześnie mocno odprężające zajęcie. Wraz ze zwiększeniem sprzedaży proces ten musiałem z optymalizować stąd zlecenie wydruków drukarni, choć nie mówimy tu o offsecie a o druku cyfrowym.
      Wezmę pod uwagę polepszenie jakości kart przy jednoczesnej próbie ograniczenia wzrostu ceny pojedynczego egzemplarza.

      Odnosząc się do sugestii wsparcia klientów w wykorzystaniu tej gry na ich szkoleniach i warsztatach zwłaszcza podczas omówienia to ze względu na niezliczone „zmienne” takie jak: rodzaj szkolenia (zamknięte, otwarte), grupa (jednorodna, niejednorodna), typ organizacji (firmy, instytucje publiczne, NGOs, fundacje itp.), moment wykorzystania gry podczas szkolenia (początek, koniec, mieszane opcje tj. kilkukrotne rozgrywki), rodzaj spotkania (szkolenia, warsztaty strategiczne czy facylitowane), moment w zmianie (przed kick-offem, podczas kickoffu, w trakcie wdrożenia, na follow-up’ie itd.) a do tego ze względu na mnóstwo rodzajów samych zmian organizacyjnych nie sposób byłoby zapisać tych wszystkich kombinacji, podpowiedzi czy przykładowych pytań do omówienia.
      By jednak nie zostawiać klientów samych sobie z tymi wyzwaniami w każdej instrukcji na ostatniej stronie znajduje się bezpośredni kontakt do mnie. Zawsze chętnie pomogę i podpowiem różne rozwiązania, każdemu, kto będzie czuł taką potrzebę. Zatem jeśli Pan chciałby z takiego nieodpłatnego wsparcia skorzystać to serdecznie zapraszam do kontaktu.
      Mój numer to: 693-833-695.

      Pozdrawiam
      Marek Janigacz”

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

Scroll to Top

Licencja indywidualna

  1. Grę z licencją indywidulaną kupisz poprzez tę stronę – po dodaniu jej do koszyka i realizacji płatności. System automatycznie wprowadzi informację o właścicielu licencji (twoje imię i nazwisko, które podajesz przy wypełnianiu formularza zakupu).
  2. Z gry może korzystać wyłącznie osoba, która dokonała zakupu. Informacja taka jest zawarta na każdej stronie zakupionej gry.
  3. Kupujący może ją prowadzić bez względu na miejsce zatrudnienia, czy też grupę, dla której prowadzi grę.
  4. Licencja zezwala na wydruk niezbędnych materiałów i przekazanie ich uczestnikom gry.
  5. Gry można używać wielokrotnie, a licencja jest bezterminowa.

 

Licencja firmowa

(firmy, uczelnie, szkoły, instytucje)

  1. Licencja firmowa jest własnością określonej firmy lub instytucji.
  2. Wszelkie prawa do gry posiada firma lub instytucja dokonująca zakupu, a nie konkretne osoby. Więc gdy te osoby odejdą z firmy, gry nadal zostaną własnością organizacji.
  3. Właściciel licencji może zlecać prowadzenie gry innym trenerom (także spoza firmy), którzy realizują szkolenia na jego rzecz.
  4. Zezwala na wydruk niezbędnych materiałów i przekazanie ich uczestnikom gry.
  5. Gry można używać wielokrotnie, a licencja jest bezterminowa.

Masz pytania dotyczące licencji?

A może chcesz kupić gry na licencji firmowej i potrzebujesz odroczonej płatności?