Postflora: 2150 – odpowiedzialność ekologiczna

Zakres cen: od 3.075,00 zł do 6.150,00 zł z VAT

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 3.075,00 .

W świecie po klimatycznej katastrofie, gdzie dawna flora uległa zniszczeniu, grupa ocaleńców próbuje stworzyć nową rzeczywistość. Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia. Każda ich decyzja i działanie wpływają na przyszłość – zarówno ich własną, jak i całej Wyspy. Czy będzie to nowy początek, czy tylko próba odroczenia końca?

Wybierz interesującą Cię wersję, aby poznać cenę i dodać do koszyka
- +

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 3.075,00 .

Wykorzystasz tę grę, aby:

  • Rozwijać wiedzę ekologiczną i konkretne umiejętności przydatne w codziennym życiu.
  • Pokazać systemowy wpływ jednostek, organizacji i instytucji na środowisko oraz warunki życia.
  • Uświadamiać konsekwencje codziennych decyzji i bierności wobec problemów środowiskowych, które dotyczą naszej najbliższej przyszłości.
  • Inicjować dyskusje o wartościach i dylematach ekologicznych.
  • Prowadzić edukację ekologiczną w angażujący sposób, który przynosi lepsze efekty szkoleniowe niż tradycyjne metody.

Na czym polega ta gra?

Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia – nowego świata powstałego po globalnym podniesieniu się poziomu wód. W kolejnych rozdziałach rozgrywki mierzą się z wydarzeniami fabularnymi, dylematami i decyzjami wpływającymi zarówno na środowisko, jak i na jakość ich codziennego życia: pracę, warunki mieszkaniowe oraz poziom satysfakcji.

Mają do dyspozycji ograniczone zasoby – czas i pieniądze – którymi muszą mądrze zarządzać, balansując między dobrem wspólnym a własnym interesem.

Za dobre decyzje, wiedzę i aktywność uczestnicy otrzymują nasionka – symboliczne ziarna przyszłości, które pozwalają zalesiać wyspę i odbudowywać bioróżnorodność.

Za błędy, bierność i brak wiedzy pojawiają się iskry, które mogą wzniecać pożary niszczące to, co z takim trudem zostało odbudowane.

Nadmierna liczba iskier może doprowadzić do punktu krytycznego – po jego przekroczeniu pożar staje się nie do opanowania, a los lasów i gatunków zostaje przesądzony.

Program zajęć realizowanych z wykorzystaniem gry Postflora: 2150 opiera się na zadaniach i ćwiczeniach, które można dostosować do tematu spotkania, wieku i poziomu uczestników oraz celów dydaktycznych.

To prowadzący decyduje, które elementy zostaną wyeksponowane: wpływ korporacji, decyzje obywatelskie, nierówności społeczne, kryzysy zasobów, odpowiedzialność jednostki… lub wszystko naraz.

Gra kończy się refleksją nad długofalowymi efektami działań uczestników i wizją życia na Ekolonii w roku 2175.

Dla kogo jest?

  • Dla trenerów i edukatorów, którzy poszukują angażującego narzędzia do pracy z tematami środowiskowymi i społecznymi.
  • Dla szkół i organizacji pozarządowych oraz wszędzie tam, gdzie ekologia spotyka się z edukacją obywatelską.
  • Dla firm i instytucji, które chcą prowadzić warsztaty w duchu ESG, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.

Język gry

PL

Ilość uczestników

4–16 osób, optymalnie 8–12

Czas gry

6 - 8 h (możliwość do 16 h)

UWAGA

Cena licencji indywidualnej – 2 500 zł netto / 3 075 zł brutto
Cena licencji firmowej – 4 000 zł netto / 6 150 zł brutto
Do licencji firmowej można dokupić:
- przeszkolenie: 5 000 zł netto (szkolenie 1 dzień)
- dostosowanie: 5 000 zł netto.

Promocja - w przedsprzedaży dostosowanie gry do potrzeb organizacji - BEZPŁATNIE!
W przygotowaniu video instrukcja, która przygotuje Cię do samodzielnego przeprowadzenia gry.
Masz pytania - napisz na kontakt@graszkoleniowa.pl

Scenariusz

Jest rok 2150. Po stopnieniu lodowców i zalaniu większości lądów, grupa klimatycznych ocaleńców próbuje rozpocząć nowy rozdział na wyspie Ekolonia – miejscu pełnym konfliktów interesów, ekstremalnych zjawisk pogodowych, społecznych nierówności i dylematów etycznych.

Zdarzenia fabularne obejmują m.in. losy mieszkańców żyjących na silnie zanieczyszczonym obszarze dawnego wysypiska oraz historię grupy aktywistów próbujących powstrzymać wycinkę ostatnich fragmentów lasów na wyspie.

To zdarzenia interaktywne – zakończenia zależą od zaangażowania uczestników.

Oprócz wydarzeń, scenariusz tworzony jest „na żywo” podczas obrad Rady Wyspy, w której zapadają kluczowe decyzje dotyczące regulacji, inwestycji publicznych i kierunków rozwoju Ekolonii.

To uczestnicy decydują o tematach obrad, a każdy mieszkaniec ma równe prawo głosu.

Zakończeniem historii jest refleksja nad podjętymi decyzjami i próba wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało życie na wyspie w roku 2175.

Co otrzymasz po zakupie gry?

Kupując tę grę otrzymasz:

  • plansze (5)
  • karty postaci (16)
  • karty lokacji (12)
  • karty działań (~100)
  • karty zadań (~32)
  • karty posiedzeń (16)
  • karty pomocnicze (12)
  • scenariusz
  • prezentacja multimedialna do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem gry
  • pomocnicze materiały merytoryczne
  • instrukcję

Licencja na grę jest bezterminowa.

Pytania kieruj na: kontakt@graszkoleniowa.pl

Zobacz, co inni użytkownicy mówią o tej grze

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

Może spodoba się również…

Kompetencje menadżerskie

Zakres cen: od 790,00 zł do 2.360,00 zł z VAT

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 790,00 .

Przewijanie do góry

Licencja indywidualna

  1. Grę z licencją indywidulaną kupisz poprzez tę stronę – po dodaniu jej do koszyka i realizacji płatności. System automatycznie wprowadzi informację o właścicielu licencji (twoje imię i nazwisko, które podajesz przy wypełnianiu formularza zakupu).
  2. Z gry może korzystać wyłącznie osoba, która dokonała zakupu. Informacja taka jest zawarta na każdej stronie zakupionej gry.
  3. Kupujący może ją prowadzić bez względu na miejsce zatrudnienia, czy też grupę, dla której prowadzi grę.
  4. Licencja zezwala na wydruk niezbędnych materiałów i przekazanie ich uczestnikom gry.
  5. Gry można używać wielokrotnie, a licencja jest bezterminowa.

 

Licencja firmowa

(firmy, uczelnie, szkoły, instytucje)

  1. Licencja firmowa jest własnością określonej firmy lub instytucji.
  2. Wszelkie prawa do gry posiada firma lub instytucja dokonująca zakupu, a nie konkretne osoby. Więc gdy te osoby odejdą z firmy, gry nadal zostaną własnością organizacji.
  3. Właściciel licencji może zlecać prowadzenie gry innym trenerom (także spoza firmy), którzy realizują szkolenia na jego rzecz.
  4. Zezwala na wydruk niezbędnych materiałów i przekazanie ich uczestnikom gry.
  5. Gry można używać wielokrotnie, a licencja jest bezterminowa.

Masz pytania dotyczące licencji?

A może chcesz kupić gry na licencji firmowej i potrzebujesz odroczonej płatności?