Małpi Dzień

Oceniony 4.75 na 5 na podstawie 8 ocen klientów
(8 opinii klienta)

257,00  z VAT

Zamów licencję firmową : 1690 zł z VAT.

„Małpi Dzień” to unikatowa i inspirująca gra szkoleniowa poświęcona tematyce asertywności. Dzięki licznym interakcjom między uczestnikami jest świetnym sposobem treningu tej umiejętności. Angażuje i pobudza do działania, a jednocześnie daje możliwość wygenerowania wnikliwych i ważnych wniosków dotyczących asertywnego zachowania.

Opis

Czas trwania 1,52 h  Liczba uczestników min: 6, max: 16, optymalnie: 814

Gracze wcielają się w role pracowników ZOO. Przed nimi kolejny intensywny dzień. Każdy wie, co do niego należy i jak najlepiej zadbać o porządek na własnym wybiegu.

Jednak jak się zachowają, gdy będą musieli wyjść wcześniej z pracy? Który ze współpracowników przejmie od nich zadania i na jakich warunkach? Z jakimi reakcjami spotkają się osoby, które będą chciały przekazać innym swoje obowiązki?

W trakcie rozgrywki uczestnicy doświadczą dylematów i emocji związanych z wyrażaniem próśb, odmową czy manipulacją. Zebrane obserwacje posłużą Wam do omówienia kluczowych zagadnień związanych z asertywnością, takich jak: świadomość i wyrażanie własnych potrzeb, dbanie o własne granice, szacunek dla innych, umiejętność wyrażania próśb, radzenie sobie z odmową itp.

Gra szkoleniowa Małpi Dzień - asertywność, komunikacja interpersonalna

Zobacz fragmenty gry “Małpi Dzień”

Zawierają m.in.: części instrukcji prowadzenia gry oraz materiałów dla uczestników, przykładowe wypowiedzi i wnioski uczestników, i więcej …

Cele gry:

  • Autodiagnoza umiejętności asertywnego zachowania się.
  • Pogłębienie wiedzy na temat asertywności.
  • Opracowanie zasad służących lepszej komunikacji z innymi.
  • Poznanie i zrozumienie czynników wpływających na nasze zachowanie (wartości, przekonania itp.).
  • Trening zachowań asertywnych.

Przykładowe wypowiedzi uczestników

  • Nauczyłam się wyrażania i argumentowania swoich potrzeb. Zobaczyłam również, jakie to daje korzyści w relacjach z innymi.
  • Gra pokazała mi, jak ważne jest dbanie o relacje i że nie zawsze mój cel i moje potrzeby są najważniejsze.
  • Mam prawo prosić, a ktoś ma prawo odmówić.
  • Gra daje do myślenia, jak ciężko uzyskać pomoc wśród osób, gdzie wszyscy starają się być asertywni w ten źle pojęty sposób.
  • Po dzisiejszej grze nauczyłem się, że należy uzasadniać swoją odmowę, ale się nie tłumaczyć.
  • Uświadomiłam sobie, że sama wychodzę z inicjatywą pomocy innym, ale nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Bywa, że ktoś nie docenia mojego poświęcenia, przez co jestem na siebie zła.
  • Dla mnie cennym odkryciem było to, że czasem po prostu trzeba… poprosić. Ale to nie zawsze jest proste do wykonania.
  • Gra daje ciekawe doświadczenia i uczy uważności na własne reakcje podczas kontaktu z innymi.
  • Asertywność to nie tylko mówienie „nie”, ale także troska o drugą stronę i zadbanie o relacje.
  • Uświadomiłem sobie, jak ważne w kontaktach z innymi jest ustalenie swoich granic – swoich potrzeb i tego, co mogę stracić.

Otrzymujesz:

  • Grę i instrukcję jej prowadzenia w formie pliku PDF.
  • Licencję Osobistą – umożliwia Ci wykorzystywanie tej gry symulacyjnej na Twoich szkoleniach i warsztatach. Zobacz fragmenty gry i zapoznaj się z treścią licencji. Napisz do nas jeśli interesuje Cię zakup gry na licencji dla całej firmy.
  • Talię z 96 kartami niezbędną do prowadzenia gry – wysyłaną kurierem do 14 dni od dnia zamówienia (najczęściej 1 do 2 dni roboczych).

Ważne:

  • Do wartości zamówienia dodane zostaną koszty przesyłki kurierskiej – 24,60 zł brutto.
Gwarancja satysfakcji GraSzkoleniowa.pl

Kup “Małpi dzień” z naszą gwarancją satysfakcji!

Jeśli w ciągu 90 dni od zakupu gry stwierdzisz, że nie spełniła ona Twoich oczekiwań otrzymasz zwrot pieniędzy. Zobacz jakie to proste – więcej o gwarancji satysfakcji.

8 opinii dla Małpi Dzień

  1. Oceniony 5 na 5.

    lstroinska@wp.eu

    Miałam okazję zastosować grę na szkoleniu kilkunastu osób w temacie “Asertywność i przeciwdziałanie konfliktom w zespole”. Gra podobała się uczestnikom i z zaangażowaniem oddali się dyskusji. Tym co przeszkadzało im w podejmowaniu decyzji, był czynnik rywalizacji i chęci wygranej. Następnym razem nie powiem o tym, że wygrywa osoba, która najszybciej wyjdzie z pracy. Pracowałam z tą grą, również na szkoleniu z negocjacji, robiąc scenki, jako spotkanie dwóch osób, które coś chcą od siebie uzyskać. Efekt był bardzo zadawalający dla uczestników, którzy mieli dużo wniosków i przemyśleń, biorąc pod uwagę współpracę międzydziałową.

  2. Oceniony 5 na 5.

    Maciej Leszczyński

    Prowadziłem szkolenie dla kilkunastu pracowników działu odpowiedzialnego za współpracę z kluczowymi klientami firmy.
    Grę ,, Małpi dzień’’ zdecydowałem się zastosować podczas bloku poświęconego komunikacji asertywnej z klientem w celu doświadczenia przez uczestników sytuacji związanych z postawą asertywną i postawami nieasertywnymi.
    Jedyną zmianą w grze, którą wprowadziłem to dałem mniejszy nacisk na końcowy efekt ( w pierwotnej wersji -za wszelką cenę delegowanie swojej pracy)– obiecałem tylko że będzie krótkie podsumowanie efektów gry a jej głównym celem jest wzajemna komunikacja i odnalezienie się w określonej sytuacji w której wszyscy pracujemy w jednej firmie – ZOO a z drugiej strony jesteśmy rozliczani z wykonania swojej pracy w której jesteśmy specjalistami.
    W moim przekonaniu gra jest tak skonstruowana że przy kilkunastu osobach i statystycznym założeniu różnych postaw (asertywnych i nieasertywnych) wśród uczestników, zawsze daje materiał do omówienia przez trenera.
    W omawianej grupie zaobserwowałem podczas realizacji gry, przejawy wszystkich postaw: od asertywnej przez uległą, agresywną po manipulacyjną. Mam świadomość że do pełnego wykorzystania walorów tej gry jest potrzebna wiedza trenera na temat postawy asertywnej i postaw nieasertywnych i umiejętne poprowadzenie podsumowania.
    Trenerze jeżeli Twoim celem jest doświadczenie przez uczestników komunikacji z osobami o różnych postawach (asertywnej i nieasertywnych) to polecam grę ,, Małpi dzień’’. Dlaczego gra działa? Dzięki atrakcyjnej fabule i formie która jest katalizatorem naturalnej/wykształconej postawy uczestnika szkolenia.

    • Wiktor Wołoszko

      Panie Macieju – dziękuję za bardzo kompleksową opinię do tej gry. To konkretne wskazówki i inpiracje, które pomogą innym trenerom w pełni skorzystać z Małpiego dnia. Pozdrawiam!

  3. Oceniony 4 na 5.

    Anna

    Ciekawa i inspirująca gra – daje duże możliwości pokazania zarówno asertywności jak i komunikacji – pozwala doświadczyć Uczestnikom różnorodnych emocji, jeśli się zaangażują i wejdą w grę. W moim odczuciu (grę prowadziłam 3 razy) grupa musi być otwarta i gotowa, aby się zaangażować (dobrze jak grupa jest dynamiczna, różnicowana osobowościowo i lubi nowości – podchodzi do nich choćby z małym entuzjazmem) – bowiem jeśli grupa jest mniej dynamiczna lub bardzo mocno nastawiona na współpracę (czy powściągliwa, jest jakaś osoba idąca na kompromis) – grupa szybko się dogaduje, nie dopuszcza do głosu emocji – rozmawia wyłącznie na forum i szybko kończy rozgrywkę. U mnie 2 razy zaistniała właśnie taka sytuacja – Uczestnicy szybko się dogadali, dwie osoby wzięły na siebie zadania i deklaratywnie wszyscy mieli poczucie, że jest ok. Warto więc w takich sytuacjach przygotować się troszkę lepiej na temat związany np. z czteropolówką (użyłam kolorów aby pokazać poszczególne postawy – to pobudziło do refleksji na temat zachowania w stosunku do gry), barierami i oporem w komunikacji (dotknęliśmy stereotypów i przekonań), ale też jak taka postawa wpływa na zespół – my dotknęliśmy kwestii wartości w tym kontekście i co zyska/traci zespół kiedy chcą się dogadać, idą na kompromis i nie próbują nawet zaangażować się w zadania jakie mają. Tutaj schematy asertywne z poziomu komunikacji zrobiliśmy już osobno, bo w grze wyszło nam ciut inaczej 🙂

  4. Oceniony 4 na 5.

    Grzegorz Gustaw

    To najsłabszy z dotychczasowych testowanych przeze mnie produktów ze stajni Gry szkoleniowej (a mam prawie wszystkie gry). Prowadziłem ją po raz pierwszy i ostatni ok. rok temu. O ile pamiętam, gra w edycji 1 nie dopuszczała możliwości współpracy uczestników przy realizacji zadań. W dużej mierze sprowadzała złożone zagadnienie asertywności do jej potocznego rozumienia – odmowy. Myślę, że jeżeli ktoś chciałby “ograć” tematykę asertywności, grę warto wykorzystać wyłącznie przy aspekcie asertywnej odmowy. Gra nie porwała uczestników. Jej użyteczność oceniłbym na 2 gwiazdki. Jedną gwiazdkę dokładam za estetyczne karty, kolejną za sympatię żywioną względem właścicieli Gry Szkoleniowej. Czwórka na zachętę. Liczę na aktualizację gry, która wyeliminuje wyżej opisane wady.

    • Wiktor Wołoszko

      Dziękuję za Twoją opinię Grzegorzu. Mam nadzieję, że dasz “drugą szansę” tej grze 🙂 Zastosowanie Małpiego dnia na większej grupie niż ta z którą pracowałeś (6 osób) może dać inny, lepszy efekt. Nasze doświadczenia pokazały, że gra szczególnie dobrze sprawdza się w grupach 8-14 osób. Dodam również, ze podczas rozgrywek zaobserwowaliśmy szersze spektrum zachowań uczestników, które można omówić w kontekście asertywności – uległość, manipulacja, presja. Dzięki tym doświadczeniom mogliśmy również, w trakcie podsumowania, pomóc uczestnikom dotrzeć do przekonań i wartości, które leżały u podstaw tych zachowań.
      Zależy mi na jak najlepszym efekcie zastosowania naszych gier na warsztatach naszych klientów, dlatego zapraszam do konsultacji – chętnie doradzę w wykorzystaniu tej lub innych naszych gier pod kątem konkretnej grupy, jej potrzeb i sytuacji, itp. Zapraszam do kontaktu: https://www.graszkoleniowa.pl/kontakt/

  5. Oceniony 5 na 5.

    Bogusław Śmiechowicz

    Gra prosta w zastosowaniu, daje możliwość elastycznego modyfikowania instrukcji lub celu ćwiczenia – sprawdziła mi się w temacie konfliktu i delegowania

  6. Oceniony 5 na 5.

    Katarzyna Książkiewicz

    Gra mimo, że zawiera elementy zabawne, pozwala zgłębić temat asertywności i rodzajów zachowań asertywnych. Jest też dobrą autodiagnozą własnych stylów zachowań i może być dobrym uzupełnieniem lub wstępem do omówienia tego tematu. Posłużyłam mi do omówienia zachowania wg schematu FUOK.

  7. Oceniony 5 na 5.

    Agieszka Olszewska-Benewiat

    Prosta mechanika dająca możłiwość szybkiego wprowadzenia w grę Uczestników.
    Dająca niesamowitą frajdę i uruchamiająca ducha rywalizacji.
    Asertywność i formy komunikacji wychodzą praktycznie “od razu”.
    Wykorzystałam dwukrotnie – z pewnością będę korzystać jeszcze nie raz.
    Lepiej mi się sprawdza w grupie od 8-10 osób, umyka im kontrola, kto już się z kimś “poukładał” i jest wyższa dynamika.
    Przy dużej grupie można zaobserwować role liderskie i grupowe.

    p/s – ekspresowa wysyłka, jeszcze tego samego dnia!

  8. Oceniony 5 na 5.

    Agnieszka Waleń-Wosiek

    Gra bardzo dobrze przemyślana i przygotowana. Pozwala zrozumieć czynniki wpływające na nasze nieasertywne oraz asertywne zachowania. Bardzo cenne dla uczestników jest doświadczenie emocji związanych z wyrażaniem próśb, odmową czy manipulacją.

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz fragmenty gry i zapoznaj się z treścią licencji:

Fragmenty gry – Małpi Dzień

Mogą Cię także zainteresować …