Opis
Lata 60. XX wieku, to czas względnego spokoju i wzrostu gospodarczego, skutkującego zwiększającym się dobrobytem oraz rozwojem cywilizacyjnym społeczeństw.
Gdzieś obok, jakby w równoległym świecie, trwa nieustanna walka służb wywiadowczych różnych krajów, której celem jest “informacja”. Wszystko, co pomoże być o krok dalej niż inni, jest na wagę złota. To właśnie wiedza i technologia są gwarantem zachowania siły i stabilności w skali globalnej.
Uczestnicy rozgrywki wcielają się w pracowników firmy, która przygotowuje tablice numeryczne na potrzeby rządu. Pełniąc role liderów i szyfrantów mają wykonać zadanie, od którego zależeć będzie pozycja kraju na arenie międzynarodowej. Ale prawdziwa gra ma miejsce w samej organizacji – oczekiwania pracowników, możliwość odejścia do innego działu i lidera, to tylko wybrane wyzwania, jakie czekają na szefów.
Rozgrywka daje menedżerom szerokie pole do własnej inicjatywy. Ostateczny wynik i to, ile osób zdecyduje się pozostać w zespole, zależeć będzie od ich postaw i zachowań.
To, co czyni tę grę wyjątkową to fakt, że daje ona trenerowi przestrzeń do przeprowadzenia omówienia i wyciągnięcia wniosków, w oparciu o preferowaną przez siebie teorię motywacji.
Rozwijane kompetencje
Zarządzanie zespołem, w tym:
- motywowanie,
- organizowanie pacy.
Liczba uczestników
- Zalecana: 9 – 16.
- Minimalna: 8.
- Maksymalna: 20.
Czas trwania
Gra wraz z podstawowym omówieniem trwa od 2 do 2,5 godzin.
W zestawie
- Gra i instrukcja w formie pliku PDF.
- Licencja Osobista – umożliwia Ci wykorzystywanie tej gry symulacyjnej na Twoich szkoleniach i warsztatach. Kliknij powyżej w zakładkę „Pobierz” i zapoznaj się z treścią licencji. Napisz do nas jeśli interesuje Cię zakup gry na licencji dla całej firmy.
Przed zakupem
Zapoznaj się z warunkami wybranej licencji (zakładka „Pobierz”). Obowiązują one od momentu dokonania zakupu.
Kup grę „Szyfranci” bez ryzyka.
Skorzystaj z 90-dniowej gwarancji satysfakcji!
Jeśli w ciągu 90 dni od zakupu gry stwierdzisz, że nie spełniła ona Twoich oczekiwań otrzymasz zwrot pieniędzy. Zobacz jakie to proste – więcej o gwarancji satysfakcji.
Katarzyna –
Szyfranci, to prosta gra do przeprowadzenia, ale chyba właśnie w jej prostocie tkwi siła. Wykorzystywałam ją kilkanaście razy w szkoleniu Managerów średniego szczebla oraz wśród Leaderów. Uczestnicy wypracowywali fajne wnioski i gotowe rozwiązania do wprowadzenia od razu w życie. Jak zwykle polecam.
Wiktor Wołoszko –
Dziękuję za komentarz. Faktycznie gra jest prosta i szybka do realizacji na warsztacie. Dzięki temu prowadzący może ją łatwo wkomponować w szkolenie. Widzę, że czasem trenerzy obawiają się, że zadanie zaplanowane w grze jest proste/banalne. Ale to właśnie jest ten haczyk i pole do popisu dla menedżerów. Jak się zachowają, jak zmobilizują swoje zespoły? Czy będą potrafili przekonać do wartości takiej pracy? Oj wiele tam można zaobserwować ciekawych zachowań 😉
Anita Przybył –
Grę wykorzystuję podczas szkoleń menedżerskich w temacie motywowania. Wnioski, które płyną z tej gry dotyczą motywowania ludzi, wykonujących powtarzalne, nudne zadania. Pojawia się frustracja i znużenie. Co wtedy może zrobić lider?
Marek –
Gra jak najbardziej ciekawa, pozwala na wysnucie ciekawych wniosków z zakresu motywacji i zarządzania. Może trochę zbyt prosta.
Dominika –
Szyfranci są świetni do pokazania frustracji z wykonywania powtarzalnych, mało atrakcyjnych czynności oraz wyzwań wynikających z motywowania takich pracowników – bardzo ją lubię i często ją wykorzystuję 🙂
Małgorzata –
Grę przeprowadziłam na zajęciach dla studentów psychologii biznesu. Wypracowany na jej podstawie materiał w praktyczny sposób pozwolił wyjaśnić mechanizmy planowania pracy zespołów oraz motywowania pracowników do realizowania zadań. Gra wzbudziła emocje i pomogła wzbudzić zaangażowanie studentów w zajęcia.
Małgorzata Makieła –
Grę prowadziłam na zajęciach ze studentami z motywacji, mocno się zaangażowali dzięki czemu w podsumowaniu wyszły ciekawe wnioski. Dzięki grze zobaczyli jak istotna jest jasność w przekazie komunikatu i dopasowanie motywatorow indywidualnie do różnych członków zespołu. Kolejne zajęcia już czekają.
Gosia Kamińska –
Drugie podejście do gry SZYFRANCI (inna grupa szkoleniowa i poziom zarządzania) pokazało, że gra spełnia opisane w instrukcji założenia. Uczestnicy mocno „wkręcili” się w akcję, a na bazie rozgrywki mogłam wprowadzić wszystkich w temat motywacji i motywowania. Zasłużone 5 gwiazdek tym razem 🙂
Małgorzata Kamińska –
Dość słaba gra jak dla mnie, mechanika zaszyta w grze jest ciekawa, ale zadanie do wykonywania nie porwało 🙂 Może kwestia uczestników?
Anna Pluta –
Świetna gra, którą sprawdziłam na szkoleniach, ale również wykorzystałam ją na zajęciach ze studentami. Pozwala na wyciągnięcie wielu ciekawych wniosków i uzmysławia, że działania motywacyjne powinny być zindywidualizowane. Angażuje uczestników. Gorąco polecam.
ERNEST GRASELA –
Grę przeprowadziłem na dużym zespole menadżerów średniego szczebla. Dodatkowo wzbogaciłem o oprawę”wojskową” aby dodać dramatyzmu sytuacji. Gra pokazała jak ważna w zespołach jest jasność komunikacji i umiejętne podzielenia zadań wg kompetencji posiadanych przez pracowników. Na pewno ponownie z niej skorzystam.