Postflora: 2150 – odpowiedzialność ekologiczna
3.075,00 zł – 6.150,00 złZakres cen: od 3.075,00 zł do 6.150,00 zł z VAT
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 3.075,00 zł.
W świecie po klimatycznej katastrofie, gdzie dawna flora uległa zniszczeniu, grupa ocaleńców próbuje stworzyć nową rzeczywistość. Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia. Każda ich decyzja i działanie wpływają na przyszłość – zarówno ich własną, jak i całej Wyspy. Czy będzie to nowy początek, czy tylko próba odroczenia końca?
Wybierz interesującą Cię wersję, aby poznać cenę i dodać do koszyka
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 3.075,00 zł.
- Produkty elektroniczne są dostępne od razu po opłaceniu zamówienia
- Wysyłka produktów fizycznych w 24h
- 90-dniowa gwarancja satysfakcji! Więcej o gwarancji
Wykorzystasz tę grę, aby:
- Rozwijać wiedzę ekologiczną i konkretne umiejętności przydatne w codziennym życiu.
- Pokazać systemowy wpływ jednostek, organizacji i instytucji na środowisko oraz warunki życia.
- Uświadamiać konsekwencje codziennych decyzji i bierności wobec problemów środowiskowych, które dotyczą naszej najbliższej przyszłości.
- Inicjować dyskusje o wartościach i dylematach ekologicznych.
- Prowadzić edukację ekologiczną w angażujący sposób, który przynosi lepsze efekty szkoleniowe niż tradycyjne metody.
Na czym polega ta gra?
Uczestnicy wcielają się w mieszkańców wyspy Ekolonia – nowego świata powstałego po globalnym podniesieniu się poziomu wód. W kolejnych rozdziałach rozgrywki mierzą się z wydarzeniami fabularnymi, dylematami i decyzjami wpływającymi zarówno na środowisko, jak i na jakość ich codziennego życia: pracę, warunki mieszkaniowe oraz poziom satysfakcji.
Mają do dyspozycji ograniczone zasoby – czas i pieniądze – którymi muszą mądrze zarządzać, balansując między dobrem wspólnym a własnym interesem.
Za dobre decyzje, wiedzę i aktywność uczestnicy otrzymują nasionka – symboliczne ziarna przyszłości, które pozwalają zalesiać wyspę i odbudowywać bioróżnorodność.
Za błędy, bierność i brak wiedzy pojawiają się iskry, które mogą wzniecać pożary niszczące to, co z takim trudem zostało odbudowane.
Nadmierna liczba iskier może doprowadzić do punktu krytycznego – po jego przekroczeniu pożar staje się nie do opanowania, a los lasów i gatunków zostaje przesądzony.
Program zajęć realizowanych z wykorzystaniem gry Postflora: 2150 opiera się na zadaniach i ćwiczeniach, które można dostosować do tematu spotkania, wieku i poziomu uczestników oraz celów dydaktycznych.
To prowadzący decyduje, które elementy zostaną wyeksponowane: wpływ korporacji, decyzje obywatelskie, nierówności społeczne, kryzysy zasobów, odpowiedzialność jednostki… lub wszystko naraz.
Gra kończy się refleksją nad długofalowymi efektami działań uczestników i wizją życia na Ekolonii w roku 2175.
Dla kogo jest?
- Dla trenerów i edukatorów, którzy poszukują angażującego narzędzia do pracy z tematami środowiskowymi i społecznymi.
- Dla szkół i organizacji pozarządowych oraz wszędzie tam, gdzie ekologia spotyka się z edukacją obywatelską.
- Dla firm i instytucji, które chcą prowadzić warsztaty w duchu ESG, odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.
Język gry
PL
Ilość uczestników
4–16 osób, optymalnie 8–12
Czas gry
6 - 8 h (możliwość do 16 h)
UWAGA
Cena licencji indywidualnej – 2 500 zł netto / 3 075 zł brutto
Cena licencji firmowej – 4 000 zł netto / 6 150 zł brutto
Do licencji firmowej można dokupić:
- przeszkolenie: 5 000 zł netto (szkolenie 1 dzień)
- dostosowanie: 5 000 zł netto.
Promocja - w przedsprzedaży dostosowanie gry do potrzeb organizacji - BEZPŁATNIE!
W przygotowaniu video instrukcja, która przygotuje Cię do samodzielnego przeprowadzenia gry.
Masz pytania - napisz na kontakt@graszkoleniowa.pl
Scenariusz
Jest rok 2150. Po stopnieniu lodowców i zalaniu większości lądów, grupa klimatycznych ocaleńców próbuje rozpocząć nowy rozdział na wyspie Ekolonia – miejscu pełnym konfliktów interesów, ekstremalnych zjawisk pogodowych, społecznych nierówności i dylematów etycznych.
Zdarzenia fabularne obejmują m.in. losy mieszkańców żyjących na silnie zanieczyszczonym obszarze dawnego wysypiska oraz historię grupy aktywistów próbujących powstrzymać wycinkę ostatnich fragmentów lasów na wyspie.
To zdarzenia interaktywne – zakończenia zależą od zaangażowania uczestników.
Oprócz wydarzeń, scenariusz tworzony jest „na żywo” podczas obrad Rady Wyspy, w której zapadają kluczowe decyzje dotyczące regulacji, inwestycji publicznych i kierunków rozwoju Ekolonii.
To uczestnicy decydują o tematach obrad, a każdy mieszkaniec ma równe prawo głosu.
Zakończeniem historii jest refleksja nad podjętymi decyzjami i próba wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało życie na wyspie w roku 2175.
Co otrzymasz po zakupie gry?
Kupując tę grę otrzymasz:
- plansze (5)
- karty postaci (16)
- karty lokacji (12)
- karty działań (~100)
- karty zadań (~32)
- karty posiedzeń (16)
- karty pomocnicze (12)
- scenariusz
- prezentacja multimedialna do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem gry
- pomocnicze materiały merytoryczne
- instrukcję
Licencja na grę jest bezterminowa.
Pytania kieruj na: kontakt@graszkoleniowa.pl
Zobacz, co inni użytkownicy mówią o tej grze
Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.
Może spodoba się również…
790,00 zł – 2.360,00 złZakres cen: od 790,00 zł do 2.360,00 zł z VAT
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 790,00 zł.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.