Opis




Uczestnicy przenoszą się gdzieś na odległą prowincję i wcielają – jedni w role sprzedawców ze stacji paliw, pozostali w podróżujących, którzy planują zakupy. Obcy nie są w tej okolicy zbyt mile widziani, a podejrzliwe spojrzenia i zdawkowe odpowiedzi to chyba szczyt zaangażowania tamtejszych handlowców. To nie lada wyzwanie dla wędrowców, którzy odwiedzą to miejsce. Od ich indywidualnych starań i strategii zależy wynik zakupowy, który zdecyduje o wygranej.
Gra daje możliwość doświadczenia i zaobserwowania wielu zachowań sprzedażowych – szczególnie tych składających się na pierwsze wrażenie, badanie potrzeb i prezentację, aż po zamknięcie transakcji. Ze względu na swoiste odwrócenie ról (to kupujący zabiegają o uwagę sprzedawców) gra zyskuje element zaskoczenia. Dzięki temu późniejsze omówienie przynosi wiele nowych i wartościowych wniosków dotyczących procesu sprzedaży i obsługi klienta.
Z perspektywy trenera gra jest prosta w prowadzeniu i daje wiele satysfakcji. Humor, kreatywność i inicjatywa to potencjały, które mają okazję ujawnić się w trakcie rozgrywki, stąd jest to dobre narzędzie na początek szkolenia lub jako energizer.
Rozwijane kompetencje:
Obsługa klienta i sprzedaż, w tym:
- nawiązanie relacji / wywieranie pierwszego wrażenia,
- wykorzystanie mowy ciała (komunikacja niewerbalna),
- badanie potrzeb,
- prezentacja oferty,
- radzenie sobie z obiekcjami,
- zamykanie transakcji,
- zachowanie zasad etyki biznesowej.
Przykładowe wypowiedzi uczestników
- Wcielenie się w odmienne role pokazało mi jak ważne jest pierwsze wrażenie, ale i zaangażowanie w trakcie całego procesu sprzedaży.
- Odwrócenie ról to świetny pomysł na to, aby lepiej poznać perspektywę klienta.
- Gra pokazała mi nie tylko jak podchodzę do sprzedaży, ale także do innych ludzi.
- Gra skłoniła mnie do zastanowienia się nad tym, jaki mam wizerunek jako sprzedawca.
- Można przygotować sobie zestaw zwrotów – kluczy, które “otwierają drzwi” do sprzedaży. Trzeba wyczuć jak z kim rozmawiać, aby nawiązać skuteczny kontakt.
- Potwierdziło się, że jestem urodzonym sprzedawcą i ciężko mi nie sprzedawać. Ciężko mi było zniechęcać do zakupu.
- Ta gra to dobre ćwiczenie refleksu i uważności. Trzeba było wiele pomysłowości i zaangażowania, żeby reagować na kolejne obiekcje bądź odmowy.
- Przypomniałem sobie jak ważny jest cel i dążenie do niego – aby nie stracić go z oczu, gdy rozmawiam z klientem.
- Utwierdziłem się jak pierwsze wrażenie, czy niewłaściwy język mogą zniszczyć relację i sprzedaż.
- Warto pracować nad argumentacją zgodną z własnymi przekonaniami.
- To doświadczenie dało mi okazję przyjrzeć się emocjom jakie mogą odczuwać klienci, którzy trafiają na nieprofesjonalną obsługę.
Otrzymujesz:
- Grę i instrukcję jej prowadzenia w formie pliku PDF.
- Licencję Osobistą – umożliwia Ci wykorzystywanie tej gry symulacyjnej na Twoich szkoleniach i warsztatach. Zobacz fragmenty gry i zapoznaj się z treścią licencji. Napisz do nas jeśli interesuje Cię zakup gry na licencji dla całej firmy.
Kup grę „Obcy” z naszą gwarancją satysfakcji!
Jeśli w ciągu 90 dni od zakupu gry stwierdzisz, że nie spełniła ona Twoich oczekiwań otrzymasz zwrot pieniędzy. Zobacz jakie to proste – więcej o gwarancji satysfakcji.
Dariusz –
Ciekawa, dająca wiele możliwości gra. Forma i specyfika scenariusza powoduje, że uczestnicy mają możliwość weryfikacji problemu badania potrzeb i reakcji klienta. Dużo zabawy wynikającej z postaw klientów. Warto zastosować ją w swoich szkoleniach.
czarnobylski –
Sprawdziła mi się podczas licznych szkoleń oraz zajęć ze studentami. Świetnie pokazuje mechanizmy sprzedażowe z każdej perspektywy. Paweł Muzyczyszyn GROW.
Joanna Opara –
Prosta, atrakcyjna gra. Testowałam i wykorzystywałam ją jako wprowadzenie do procesu facylitacji, którego celem było wypracowanie „kodeksu obsługi klienta” i świetnie się sprawdziła w tej roli. Zaskakujące „odwrócenie” świetnie pokazuje istotę procesu obsługi klienta. Polecam na szybkie i dynamiczne rozgrywki:)
Żaneta Mańka –
Ciekawa gra dająca wiele refleksji odnośnie badania potrzeb Klienta i budowania relacji handlowych. Uczestnicy podczas rozgrywki mają szansę przećwiczyć wiele obszarów umiejętności sprzedażowych i komunikacyjnych. Polecam.
Beata Kozyra –
Generalnie bardzo fajna i pouczająca gra. Dająca dużo możliwości uczestnikom. Mogą wykazać się dużą kreatywnością i elastycznością. Warto jednak podkreślić, że chodzi głównie o to, aby sprzedawcy sprzedali jak najmniej, a kupujący kupili jak najwięcej. Niektórzy sprzedawcy za bardzo skupili się na zidentyfikowaniu „podejrzanych typów”.
Polecam
Beata
Grzegorz Gustaw –
Gra o prostej konstrukcji i atrakcyjnej fabule. Bardzo dobrze sprawdziła się podczas szkolenia z obsługi klienta. Obcy okazali się być kopalnią wartościowych wniosków, przekładających się na codzienną pracę uczestników. Z perspektywy osoby prowadzącej szkolenie dodatkowym atutem jest niewielki nakład pracy potrzebny do przygotowania rozgrywki oraz łatwość jej przeprowadzenia, dzięki czemu będzie to odpowiedni wybór również dla trenerów o mniejszym doświadczeniu w prowadzeniu gier szkoleniowych.
Zbigniew Kowalski –
Geniusz w prostocie. W transparentny sposób gra pokazuje jak często wydaje się nam, że wiemy lepiej… Zapominając o potrzebach klienta. Pomocna w szkoleniach z negocjacji – techniki i taktyki negocjacyjne, które w prosty sposób można przedstawić i utrwalić u naszych uczestników.
Agnieszka Waleń-Wosiek –
Gra w niebanalny sposób pozwala lepiej zrozumieć jak różne jest postrzeganie procesu sprzedaży oraz odbioru różnych metod sprzedaży przez sprzedawców oraz klientów. Daje możliwość wykorzystania technik sprzedaży, sztuk negocjacyjnych, efektywnej komunikacji i popisania się dużą kreatywnością. Polecam.
Sławomir Kośmicki –
To gra dzięki, której można zrozumieć jak ważne są pytania i rozpoznawanie potrzeb, niepokojące jest to,że tak wiele osób, które pracują jako handlowcy usiłuje „wciskać” towar, a nie bada tego, czego klient potrzebuje
Katarzyna Książkiewicz –
Gra świetnie uzmysławia sprzedawcom jak ważne są poszczególne elementy gry handlowej. Pokazują jak czuje się druga strona, gdy sprzedaje jej się produkt, bez wcześniejszego zbadania potrzeb, bez nawiązania kontaktu, bez rozbudzenia emocji. Przy tym dostarcza sporo zabawy i śmiechu, co czyni ją świetną grą edukacyjną.
Dorota Mejri –
Gra w ciekawy sposób zmienia percepcję jej uczestników. Muszą wyjść poza schemat i stworzyć kreatywne rozwiązania. Klienci się starają pozyskać uwagę sprzedawcy.Pozwala to uczestnikom wejść w buty drugiej strony, zrozumieć mechanizmy działania i przygotować się do reagowania na zastrzeżenia. Polecam