Opis




Uczestnicy gry wcielają się w rolę menadżerów banku. Dowiadują się o zniknięciu z jednego z kont dużej kwoty pieniędzy. Teraz od sprawności ich działania zależeć będzie reputacja banku. Rozpoczyna się wyścig z czasem.
Praca grupy w takich warunkach pozwoli na szerokie spojrzenie na rozgrywkę i wypracowanie wniosków w wielu obszarach – praca pod presją czasu, organizacja pracy, współpraca w zespole, role zespołowe, podejmowanie decyzji.
Ta wybuchowa mieszanka dynamiki gry, burzy mózgów i współdziałania czyni rozgrywkę niepowtarzalną.
Zobacz fragmenty gry „Skandal”
Zawierają m.in.: części instrukcji prowadzenia gry oraz wydruków dla uczestników, przykładowe wypowiedzi i wnioski uczestników, model kompetencji, na którym bazuje gra, i więcej …
Rozwijane kompetencje:
- organizacja pracy,
- współpraca,
- role zespołowe,
- podejmowanie decyzji.
Dodatkowy cel:
- Doświadczenie pracy w grupie pod presją czasu.
Przykładowe wypowiedzi uczestników
- Pracowaliśmy w chaosie, pod presją czasu.
- Nie mieliśmy planu, to była jedna wielka burza mózgów.
- Mogliśmy lepiej zaplanować naszą pracę.
- Jedna z uczestniczek przyjęła rolę lidera, wszyscy akceptowali jej propozycje.
- Dwoje uczestników odłączyło się od grupy w celu szczegółowego przeanalizowania „Wyciągu z konta fundacji”.
- Priorytetem było poszukiwanie powiązań między danymi, eliminowaliśmy z listy podejrzanych wszystkich, którzy mieli dobre opinie.
- Presja czasu pomagała, ponieważ zmuszała nas do dokonywania wyborów. Z drugiej strony – stworzyła chaos.
Otrzymujesz:
- Grę i instrukcję jej prowadzenia w formie pliku PDF.
- Licencję Osobistą – umożliwia Ci wykorzystywanie tej gry symulacyjnej na Twoich szkoleniach i warsztatach. Zobacz fragmenty gry i zapoznaj się z treścią licencji. Napisz do nas jeśli interesuje Cię zakup gry na licencji dla całej firmy.
Kup „Skandal” z naszą gwarancją satysfakcji!
Jeśli w ciągu 90 dni od zakupu gry stwierdzisz, że nie spełniła ona Twoich oczekiwań otrzymasz zwrot pieniędzy. Zobacz jakie to proste – więcej o gwarancji satysfakcji.
Joanna Opara –
Świetna! Miałam możliwość wykorzystania w grupie mega inteligentnych uczestników i bardzo doceniłam możliwość „manewrowania” zakończeniami – inaczej musiałabym skończyć po 15 minutach:) Gra bardzo angażuje i wciąga, zarówno emocjonalnie, jak i umysłowo. Po wyznaczonym czasie zespół nie chciał skończyć, a dyskusje przeniosły się nawet na wieczorne „posiedzenia”;) Gra stanowi rownież świetny wstęp do Coachingu zespołowego opartego np. na modelu Patricka Lencioniego – pozwala w „skondensowany” sposób zauważyć dysfunkcje. Sięgnę do niej nie raz jeszcze:)
Justyna Kasjaniuk –
Świetna, dynamiczna, emocjonująca i wciągająca. Pozwala na bardzo dobitne sprawdzenie tego co sprawdza się a co nie w zachowaniach graczy.
Jacek Lisicki –
Ciekawa gra, która często demaskuje deklaratywność wiedzy i umiejętności uczestników. Narastające napięcie podczas gry dość szybko zrzuca maski zawodowe ukazując deficyty w obszarach począwszy od współpracy zespołowej w presji czasu, a na elementach komunikacji interpersonalnej kończąc. Absolutnie polecam.
Anna Pluta –
Ciekawa gra ukazująca jej uczestnikom problemy pojawiające się podczas realizacji zadań pod presją czasu. Wciąga i angażuje grupę oraz pozwala na samodzielne wyciąganie wniosków. Polecam.
Agieszka Olszewska-Benewiat –
bardzo ciekawa i złożona gra, mocno angażująca uczestników.
wymaga moderacji w trakcie grania, ale to dodatkowo angażuje grupę.
świetna do obserwowania ról grupowych, ale i pracy pod presją czasu, delegowaniem zadań i zarządzaniem pracą zespołu. Pokazuje system zarządzania zespołem i reagowanie na sytuacje trudne w zespole.
stosowałam kilkakrotnie – polecam zalaminowaćstałe elementy.
Jarosław Wołyński –
Wykorzystałem tą grę już kilkanaście razy i… co ciekawe, wnioski i refleksje uczestników bywają zaskakująco różne:)
Natomiast pojawiające się emocje są podobne.
Polecam jako emocjonalny drenaż mózgów zakończony efektem: A cha! .
Grzegorz Gustaw –
Grę dotychczas wykorzystałem dwukrotnie – podczas pracy z menedżerami w ramach warsztatu, którego element stanowiła diagnoza barier efektywnej współpracy oraz przyjmowane role zespołowe, a także podczas warsztatu z zakresu podejmowania decyzji, prowadzonego dla specjalistów zatrudnionych w korporacji. W jednym z przypadków, uczestnikom udało się rozwiązać zagadkę, w drugim nie. W obu jednak produkt sprawdził się doskonale, dostarczając emocjonującej rozgrywki i bogatego materiału do omówienia i wyciągnięcia wniosków, które można było przełożyć na codzienną pracę. Dodatkowym atutem z punktu widzenia trenera jest fakt, iż ta gra jest bardzo prosta w przygotowaniu i prowadzeniu. Polecam.
Anna Balion –
Gra SKANDAL to kolejny zakupiony tu produkt, który oceniam pozytywnie. Grę wykorzystałam podczas szkoleń dwukrotnie, i za każdym razem wiernie oddała to, co we współpracy najważniejsze. Po pierwsze ujawniała role w zespole oraz przyjmowane postawy w obliczu „z pozoru” trudnego zadania, po drugie pokazała efektywne i nieefektywne aspekty współpracy i organizacji pracy, po trzecie dała przestrzeń do rozmowy na temat optymalnego wykorzystania potencjału ludzi, zasobów i czasu. Ponadto grę można wykorzystać także w trakcie warsztatów poświęconych tematyce zmiany, jak i pracy z motywacją w sytuacjach trudnych. Umożliwia to jeden z elementów wkomponowanych w grę, którym jest kilka rozwiązań. Trener może zdecydować, które rozwiązanie będzie poprawne, wpływając na przebieg gry, tym samym dając uczestnikom możliwość sprawdzenia jak poradzą sobie z własną motywacją, determinacją, kiedy rozwiązanie, do którego doszli nie jest tym właściwym. W takich sytuacjach ujawnia się siła lidera i siła jego nastawienia do dalszej pracy i motywacji zespołu.
Maciej Fijałkowski –
Bardzo ciekawa propozycja, dla osób, które chcą urozmaicić prowadzone zajęcia. Zabawa angażuje uczestników a presja czasu dodatkowo dodaje pikanterii do zabawy. Polecam.
Dariusz Olszewski –
Gra przeprowadzona w zespole inżynierów sprzedaży udowodniła, że jeszcze żaden inżynier „nie wymyślił grabi które grabią od siebie” :}:}:}
Gra angażuje emocjonalnie i pozwala doświadczyć uczestnikom sensu współpracy. Doświadczenie to, może stanowić fundament do opracowania zasad współpracy w zespole – nawet takim, który jest sumą indywidualistów.
Polecam
Violetta Dolińska –
Bardzo dobre narzędzie, które pozwala rozpoznać predyspozycje i naturalne kompetencje oraz współzależności czy chęć lub niechęć do współpracy.
Katarzyna Książkiewicz –
Gra bardzo interesująca. Wykorzystałam ją na szkoleniu z budowania efektywnego zespołu, w którym często podczas realizacji strategicznych, zarówno dla działu, jak i całej firmy zadań, panował chaos, przerzucanie odpowiedzialności i brak jasno sprecyzowanych zadań, a także nie było wyznaczonych odpowiedzialnych za te zadania osób lub były wyznaczone w nie do końca jasny sposób. Jeśli już wykorzystuję gry symulacyjne, to dla mnie najbardziej istotne jest to, by uczestnicy samodzielnie wyciągnęli wnioski, odnieśli to do swoich dotychczasowych działań i wypracowali nowe, atrakcyjniejsze z punktu widzenia celu końcowego, normy czy też zasady postępowania. Ta gra w pełni pozwoliła mi to osiągnąć – za co jestem wdzięczna autorowi.
Anna Olszowy –
Świetna gra, mocno angażująca uczestników. Można ją wykorzystać na różne sposoby do różnych tematów- od komunikacji, poprzez zarządzanie, budowanie zespołu a także radzenie sobie ze stresem i praca pod presją czasu. Polecam na 100%
Andrzej Zdanowski –
To moja kolejna gra która zakupiłem i stosuję. Rzeczywiście jest tak jak w opisie : gra wciąga i mocno angażuje uczestników. Wykorzystywać ją można do pracy pod presją czasu, organizacji pracy, ustalania zasad współpracy w zespole. Czynnik rywalizacyjny który pojawia się podczas gry powoduje że gracze wciągają się emocjonalnie. Wykorzystywałem ją podczas warsztatów głównie z komunikacji i współpracy w zespole. Śmiało polecam.
Ewa Sakwa –
Skandal to to była pierwsza gra, którą przeprowadzałam i zdecydowałam, że spróbuję kolejnych. Na bazie tej gry można ustalić jakie umiejętności można doskonalić w zespole. Przeprowadzam gry w zespołach, które dość długo ze sobą współpracują. Czasami wychodzi, że ta współpraca jest pozorna i w czasie gry, w której zawsze pewną rolę odgrywają emocje pojawia się rywalizacja, chęć dominacji. Na bazie gry można ustalić „reguły” współpracy jeśli coś w zespole szwankuje. Szefowie zespołów chętnie zaprosili mnie do zrealizowania kolejnych warsztatów z inną grą. Właśnie te zapotrzebowania realizuję. Każdą grę traktuję jako warsztatowe podejście do doskonalenia kompetencji i według mnie to działa.