Czy śledzisz trendy w branży rozwojowej?

Pamiętam taki motyw z filmu “Powrót do przyszłości”. Marty McFly wchodzi w posiadanie sportowego almanachu. Ma myśl, aby przenieść się z nim w przeszłość i obstawić parę wyników…

A gdyby tak znać przyszłość branży szkoleniowej?

Czy przyniosłoby to mnie i Tobie więcej szkody, czy pożytku? 🙂

Osobiście, aż tak mnie nie ciągnie do tego by poznać przyszłość. Znacznie bardziej atrakcyjne wydaje mi się śledzenie trendów i wyciąganie wniosków. By właśnie na tej podstawie podejmować lepsze, a nawet dobre decyzje.

I będę z Tobą szczery – do tej pory jakoś głębiej się tym nie zajmowałem… Jednak teraz coś się zmieniło. „W ręce” wpadł mi raport The Job Skills of 2023. The Fastest-Growing Job Skills for Businesses, Governments, and Higher Education Institutions i naturalnie pojawiły mi się pewne pytania. Znajdziesz je nieco niżej…

A tu kluczowe wnioski z tego raportu. Przyjrzyj się im, a potem przeczytaj moje pytania – zapraszam.

Pytania:

Jaką wartość może mi przynieść śledzenie trendów w mojej branży?

Gdzie jeszcze mogę pozyskiwać dane o trendach?


Jakie może być zapotrzebowanie na kompetencje z których szkolę za: 3 / 5 / 10 lat?


Na ile sztuczna inteligencja (AI) stanowi dla mnie konkurencję?


W jakich obszarach mogę wykorzystać AI do usprawnienia swojej pracy i/lub wyróżnienia się na rynku?

👉 Na tej stronie znajdziesz pełną wersję raportu “The Job Skills of 2023. The Fastest-Growing Job Skills for Businesses, Governments, and Higher Education Institutions”.

Ps Zdaję sobie sprawę, że powyższe opracowanie dotyczy specyficznej formy nauki (kursy online). Jednak pokazuje ono, to czego szukają obecnie ludzie chcący się rozwijać. I sądzę również, że jest to jedno z bardziej wartościowych źródeł z którego możemy bezpłatnie skorzystać, aby śledzić trendy, w tak bliskiej naszemu sercu branży.

A próba? Bagatela 4 miliony osób 🙂

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Może zainteresuje Cię również

Kilka lat temu projektowałem złożoną symulację dla dużego klienta. Ze względu na międzynarodowy charakter pracy tej organizacji wszystkie materiały potrzebne do rozgrywki musiały być w języku angielskim. Tworząc prototyp do testów, pracowałem w języku polskim, a dopiero na sam koniec, tuż przed wysłaniem grafik do druku,...
Zdarzyło Ci się kiedyś prowadzić grę, w której ktoś… zaczął naginać zasady?Zaglądał w notatki innych, podsłuchiwał rozmowy sąsiedniego zespołu, zerkał w karty?Na początku wygląda to jak żart — ale jeśli pozwolisz, atmosfera fair play potrafi się posypać, a z edukacyjnego warsztatu zostaje przepychanka o punkty. Skąd się...
Ciekaw jestem, do której perspektywy jest Ci bliżej? 🧐 Prowadzisz rozmowę z klientem nt. realizacji szkolenia, może nawet większego projektu i… W pewnym momencie mówi on do Ciebie “Potrzebowalibyśmy jeszcze próbki szkolenia”. Myślisz sobie:A. „Serio? Po tylu latach doświadczenia? Z takimi referencjami od poprzednich klientów, to jeszcze...
Przewijanie do góry