Historia Agnieszki

W trakcie szkoleń dla handlowców często korzystamy z gier przygotowanych przez GrowinGame Sp. z o.o.. Jedną z naszych ulubionych jest gra OBCY, która doskonale sprawdza się w szkoleniach z obsługi klienta. Lubimy tę grę, ponieważ jest prosta (wprowadzenie do niej nie zajmuje zbyt wiele czasu) oraz dynamiczna. Pozwala ona uczestnikom na dużo swobody i daje możliwości improwizacji.

Założenia gry są dość proste – dzielimy uczestników na klientów i sprzedawców, ale cel gry jest już dość nietypowy: zadaniem sprzedawców jest… nie dopuścić do transakcji handlowej. I tutaj zaczynają dziać się wyjątkowe rzeczy, bo okazuje się, że świadome zniechęcanie do zakupu wcale nie jest takie proste tym bardziej, że klienci nie odpuszczają i domagają się możliwości zrobienia zakupów.

Gra pozwala w ciekawy sposób wprowadzić w temat z komunikacji interpersonalnej lub obsługi klienta. Uczestnicy szybko zdobywają wspólne doświadczenie i dzięki temu łatwiej im omówić spostrzeżenia i wypracować właściwe wnioski.

Gra wywołuje wiele emocji. W trakcie jednej z rozgrywek uczestniczka, która grała rolę klientki, tak bardzo poirytowała się zachowaniem drugiego gracza, że doszło do nieudawanej ostrej wymiany zdań, co później trener wykorzystał do rozmowy o emocjach i technikach radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Gry związane z wpisem

Obsługa klienta

Zakres cen: od 139,00 zł do 1.690,00 zł z VAT

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 139,00 .

Może zainteresuje Cię również

Zdarzyło Ci się kiedyś prowadzić grę, w której ktoś… zaczął naginać zasady?Zaglądał w notatki innych, podsłuchiwał rozmowy sąsiedniego zespołu, zerkał w karty?Na początku wygląda to jak żart — ale jeśli pozwolisz, atmosfera fair play potrafi się posypać, a z edukacyjnego warsztatu zostaje przepychanka o punkty. Skąd się...
Ciekaw jestem, do której perspektywy jest Ci bliżej? 🧐 Prowadzisz rozmowę z klientem nt. realizacji szkolenia, może nawet większego projektu i… W pewnym momencie mówi on do Ciebie “Potrzebowalibyśmy jeszcze próbki szkolenia”. Myślisz sobie:A. „Serio? Po tylu latach doświadczenia? Z takimi referencjami od poprzednich klientów, to jeszcze...
A może zostawić, to wszystko i… wyjść z uczestnikami na dwór*? Uwolnić się od krępujących stołów, syczącej klimy i twardych krzeseł! Wizja pracy z uczestnikami w plenerze jest kusząca. Sprawdź zatem “za” i “przeciw”. Na pytanie “Dlaczego warto przeprowadzić gry lub ćwiczenia poza salą szkoleniową?”...
Przewijanie do góry