Historia Katarzyny

Jakiś czas temu prowadząc długi projekt szkoleniowy dla jednej z dużych wrocławskich firm, pomyślałam sobie, że szkolenie tego samego zespołu nie może tylko opierać się o „zwykłe” ćwiczenia i case study. Muszę na tyle urozmaicić warsztaty, aby każda grupa była „zapalona” do szkolenia i aby to ona wzięła na siebie odpowiedzialność za przyswojenie wiedzy oraz jej wdrożenie. Podczas poszukiwań w Internecie, natknęłam się na stronę www.graszkoleniowa.pl Trochę sceptyczna zakupiłam najpierw jedną, potem drugą, a następnie już będąc zadowolonym klientem, bardzo świadomie kupowałam kolejną i kolejną grę, które całkowicie spełniły wszystkie moje oczekiwania od tego typu narzędzia szkoleniowego.

Ponieważ tematyka szkoleń, które prowadziłam dotyczyła obsługi klienta, sprzedaży, zarządzania i budowania zgranych zespołów, to miałam w czym wybierać spośród gier zawartych w ofercie prezentowanej na stronie. Szybko okazało się, że gry mogę stosować wielokrotnie w różnych zespołach i w różnych firmach, a dodatkowo mogę wykorzystywać je w szkoleniach z komunikacji i asertywności. Te gry prócz tego, że są świetnym punktem wyjściowym lub podsumowywaniem omawianego tematu – w zależności od scenariusza szkolenia, to pobudzają uczestników do podejmowania działania i wypracowywania nowych reguł, które chętniej potem wdrażane są w praktyce.

Dodatkowo każda z tych gier jest dla mnie, jako trenera i coacha, inspiracją do tworzenia nowych programów szkoleniowych, co powoduje, że ja sama nie wpadam w rutynę, a każde szkolenie czy warsztat są dla mnie interesujące i ciekawe. Ta sama gra prowadzona w różnorodnych zespołach jest czasami zupełnie inna. Czasami wnioski są podobne, ale czasami bywają zaskakująco inne, co dla mnie jest wartością nadrzędną, bo pozwala mi pogłębiać w ten sposób wiedzę na dany temat, a to z kolei daje mi szerszą perspektywę na daną kwestię.

Która gra jest moją ulubioną? Nie potrafię wskazać jednej czy kilku. Każda jest wartościowa i każda potrafi doprowadzić do super wniosków. Najczęściej stosuję: „Drogę pytań”, „Być albo nie być”, „Targowisko”, „Skandal”, „Laboratorium konfliktu”, „Przesłanie”, „Film”, „Obcy” i „Wybory”. Te trzy pierwsze gry – „Droga pytań”, „Być albo nie być” i „Targowisko”, pokazują świetnie na czym polega doskonała sprzedaż, a dodatkowo uczestnicy, którzy odpowiadają w firmach za sprzedaż i wysokie wyniki, testują na sobie, że wiedza prezentowana na szkoleniu nie jest jedynie teorią oraz w jaki sposób może przełożyć się na praktykę w ich otoczeniu biznesowym.

„Wybory”, „Film”, „Przesłanie” i „Nowy świat”, sprawdzają się w tworzeniu zgranych zespołów. Doskonale pokazują co jest najważniejsze w tym, by ludzie, którzy mają współpracować byli zgranym zespołem, a nie grupą przypadkowych ludzi, którzy są zmuszeni do wykonywania zleconych zadań, no i jak to się ma w efekcie końcowym do osiągania wspólnych celów. Te gry budzą dużo emocji, a jednocześnie dają też niesamowite wnioski oraz porcję pozytywnej energii. Mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że między innymi to te gry pomogły mi w stworzeniu programu, który w efekcie końcowym doprowadził do zbudowania z tych samych ludzi bardzo zgranego zespołu, który zastałam skonfliktowany i który miał się rozpaść. Między innymi to te gry pozwoliły mi uruchomić ich myślenie i chęć do zmiany. Zastosowałam je na różnym etapie współpracy z tymi pracownikami i wzmacniałam swoje działanie, wykorzystując następnie grę: „Skandal” i „Laboratorium konfliktu”.

W sumie mogę ocenić z perspektywy czasu, że pozwoliło mi to uzyskać naprawdę dobre efekty. Z zespołu, w którym rotacja była na poziomie prawie 50% w ciągu każdego roku, udało się stworzyć stały, zaangażowany, dobrze wyszkolony zespół specjalistów, w którym rotacja w chwili obecnej jest na poziomie około 10% w skali roku i w którym każdy odpowiadając za swój cel, dąży do realizacji celów zespołowych, a menedżer i pracownicy są w bardzo dobrych, otwartych na siebie relacjach.

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Gry związane z wpisem

Integracja

139,00 739,00  z VAT

Obsługa klienta

139,00 1.690,00  z VAT

Sprzedaż

189,00 1.269,00  z VAT

Wystąpienia i prezentacje

179,00 1.890,00  z VAT

Komunikacja – style

187,00 1.990,00  z VAT

Sprzedaż – pytania

89,00 483,00  z VAT

Może zainteresuje Cię również

Artura Scisłowskiego poznałem jakieś 7 lat temu, na zloTTTcie trenerskim. Pamiętam jak z zaaferowaniem szukał spokojnego kąta, by zrobić na koszulce prasowankę ze swoim logo Team Work Card Games Odebrałem go wtedy jako osobę bardzo...
Wyobraź sobie sytuację – masz świetną grę szkoleniową. Wiesz, że dzięki niej uczestnicy doświadczą czegoś ważnego, nowego, zobaczą coś z innej perspektywy… W oparciu o to doświadczenie chcesz z nimi wypracować wartościowe wnioski rozwojowe. Jest...
Szkolić pracowników nt.mobbingu, to spore wyzwanie. Można puścić slajdy i omawiać sądoweorzecznictwa… Ale czy to może uruchomić trwałą zmianę?  Szkolić pracowników nt. mobbingu, to spore wyzwanie. Można puścić slajdy i omawiać sądowe orzecznictwa… Ale czy...
Scroll to Top