Zadbaj o emocje po rozgrywce

Gra szkoleniowa Gra Wywiadów - przywództwo, organizacja pracy, delegowanie - GraSzkoleniowa.pl

Jeśli prowadzisz gry to wiesz już, że niektóre wyzwalają w uczestnikach wiele emocji. Stąd, aby móc przejść do fazy omawiania doświadczeń i wyciągania wniosków służących rozwojowi kompetencji, warto najpierw umożliwić im “wyjście z gry”.

Poniżej 3 sposoby na zrobienie tego:

  1. Wyraźnie wskaż koniec rozgrywki, wykorzystując np. ton głosu i mowę ciała.
  2. Ogłoś wyniki. Brawa dla zwycięzców i podziękowania dla pozostałych uczestników są zawsze mile widziane. Stanowią również symboliczne podkreślenie przejścia do kolejnego etapu gry szkoleniowej.
  3. Zadaj pytanie otwarte, np.: Jakie są Wasze wrażenia po rozgrywce? Kieruj pytania bezpośrednio do osób, które szczególnie zaangażowały się w rozgrywkę. Zaproś do wyrażenia opinii także osoby, które nie zabrały głosu – zdarza się, że niektórzy pomimo silnych przeżyć nie ujawniają ich.

Moderuj dyskusję. Gdy już opadną emocje i zobaczysz, że pojawiają się wnioski, to znak, aby przejść do omawiania doświadczeń uczestników.

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Może zainteresuje Cię również

Kilka lat temu projektowałem złożoną symulację dla dużego klienta. Ze względu na międzynarodowy charakter pracy tej organizacji wszystkie materiały potrzebne do rozgrywki musiały być w języku angielskim. Tworząc prototyp do testów, pracowałem w języku polskim, a dopiero na sam koniec, tuż przed wysłaniem grafik do druku,...
Zdarzyło Ci się kiedyś prowadzić grę, w której ktoś… zaczął naginać zasady?Zaglądał w notatki innych, podsłuchiwał rozmowy sąsiedniego zespołu, zerkał w karty?Na początku wygląda to jak żart — ale jeśli pozwolisz, atmosfera fair play potrafi się posypać, a z edukacyjnego warsztatu zostaje przepychanka o punkty. Skąd się...
Ciekaw jestem, do której perspektywy jest Ci bliżej? 🧐 Prowadzisz rozmowę z klientem nt. realizacji szkolenia, może nawet większego projektu i… W pewnym momencie mówi on do Ciebie “Potrzebowalibyśmy jeszcze próbki szkolenia”. Myślisz sobie:A. „Serio? Po tylu latach doświadczenia? Z takimi referencjami od poprzednich klientów, to jeszcze...
Przewijanie do góry